Gå til innhold

PXE-e61 - insert boot disc press enter

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt ny pc fra komplett. en sånn pakke til 4500,- (her) Når jeg hadde skrudd den sammen fikk jeg meldingen pxe-e61. Så jeg søkte på her på forum på d problemet og leste meg til at d betyr at maskinen prøver å boote fra det integrerte nettverkskortet, og at jeg måtte disable det. Det har jeg gjort. Og nå er meldingen pxe-e61 borte (check cable osv...). Noe jeg er fornøyd med. Jeg har også byttet om boot valgene fra 1.floppy (har jeg ikke installert engang fordi jeg hater floppy discs og forstår ikke hvorfor de lages lengre) 2. harddisk 3. cdrom til 1. cdrom 2. harddisk 3. disable. Dette skulle vist også være en bra ting å gjøre. Men jeg klarer fremdeles ikke å komme noe serlig lengre. Får ikke installert windows fordeom. Får meldingen "insert boot disc press enter...". Og sånn som jeg forstår det, betyr det sett inn windows cden og press enter. Men når jeg gjør d så kommer jeg ingen vei. Får bare samme meldingen. Noen som vet hvilke tiltak som må gjøres..?

Setter pris på alle forslag.

Fjettis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg takker for forslagene og jeg sjekket jumperene både på cdrom og harddisk. Og begge var satt til master, som de skal. Satte også kun cdrom som boot forslag. Men jeg får fremdeles den samme meldingen "insert disc..."

trenger fortsatt råd/hjelp

Fjettis

Lenke til kommentar

Jeg var nylig nede å kikket litt på cdrommen. Jeg ser at den kabelen til den er en liten som går ned til fdc porten på kortet. Og d er jo greit nok fordi en breiere passer ikke (breiere som ide portene/harddisk). Men den er jo smal i selve cdrommen også. Men i cdrommen så er d jo plass til en brei en. Så derfor lurer jeg på kan d være problemet? at d egentlig ikke er kontakt mellom cdrom/maskin? Har kikket på ledningene som følgte med. Og alle ledningene er kun av den breie sorten,(unntagen den ene som jeg bruker fra fdc til cdrom) Jeg skulle vel kanskje hatt en som var smal/brei, som passet i hovedkortet på fdc porten/og slik at den passet i cdrommen? Men derfor lurte jeg på om d gikk an å koble cdrommen til ide portene? Side jeg har 2 ide proter og den ene går til harddisk og den andre brukes ikke? Eller går ikke d i d hele tatt? (Vet at dette ble litt tullete).

Help me please :hmm:

Fjettis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...