dabear Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Tenkte jeg skulle prøve å installere noen microsoft fonter på linux, men jeg finner ikke ut hvordan legge dem til. Jeg har til nå kopiert over hele "/windows/c/WINDOWS/fonts" til /usr/share/fonts, men hva skal jeg gjøre for at programmer skal kunne finnnes fontene? Endret 13. februar 2005 av dabear Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Du må restarte X, finnes sikkert en mer elegant måte, men det funker i alle fall !! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Opne KDE Control Center > System Administration > Font Installer Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Jepp, takker.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Han har jo allerede lagt fontene få rett plass, trenger ikke å knote med kontrollsenteret da. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Ein må jo køyre mkfontdir og div andre kommandoar for å indexere fontane... KDE Control Center gjer det automatisk. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Har alltid bare puttet fontene i /usr/share/fonts og og så restartet X og det har jo alltid virket, eller har jeg gått glipp av noe? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er litt tungvindt når ein ikkje må restarte X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå