ka1ser Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Holder på med ett kjemi-forsøk å dette var ett av spørsmålene. Jeg har brukt google! Lenke til kommentar
Vintar Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Jeg har alltid trodd at det var mulig, la meg prøve. EDIT: Stilig, jeg tok visst feil. Prøvde å blande en halv tesje svovel i 50 grader varmt vann, men det blandet seg like bra som en 2 år gammel O'boy. Ikke i det hele tatt altså. Unnskyld at jeg ikke har noe svar, men jeg var til nå overbevist om at det gikk an. Endret 13. februar 2005 av Vintar Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Ja jeg vet heller ikke.. svovelbindingene er vel ganske sterke. kanskje det har noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Svovel er et så og si upolart stoff. Vann er polart. Her gjelder "likt løser likt" regla. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Spør deg selv heller hvorfor svovel skulle løse seg i vann. Det er svært få eller ingen gode argumenter for at det skulle gjøre det. Vann er jo et løsemiddel fordi det er polart, noe svovel ikke er. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Hehe.. joda, tenkte ikke på muligheten i at Svovel kunne være upolart.. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Alle mineraler er vannløslige, det gjelder bare å finne rett temperatur med rett trykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå