DesertGlow Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 TEST: SLI: På ett og to kort? I vår test av Gigabytes 3D1-kort med to grafikkprosessorer var det mange som etterspurte test opp mot to identiske kort i SLI-oppsett. Her kommer vi med svaret. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er det da meningen at man kan bruke et skjermkort med 2 gpu'r på f.eks et nforce 4 ultra? Eller må man ha SLI hovedkort? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Etter denne testen ville jeg tatt et kort med 2 gpu'er. samme ytelse og tar mindre plass! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Fin test, og som nevnt 1 kort tar mindre plass. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Utrolig pene kort de gigabyte kortene, skulle gjerne hatt et par, men da må man vel ha hk som passer dem. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Går det ann og sette 2 av de kortene med 2gpuer og 256MB på samme HK sånn at man får 4dobbel ytelse iforhold til ett kort? Hvis noen skjønte hva jeg mente Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 2 stk 6800Ultra brikker på samme kort hadde vært fett! Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Ytelsen blir den samme, et kort tar mindre plass enn 2. 2 kort har derimot støtte for 4 skjermer, noe ihvertfall jeg synest er interessant. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Var det ikke sånn at man ikke kunne ta i bruk alle 4 skjermene om man skulle benytte dem i SLI oppsett? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 4 skjermer for en hjemmebruker er overkill! 2 skjermer holder i bøttevis. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Går det ann og sette 2 av de kortene med 2gpuer og 256MB på samme HK sånn at man får 4dobbel ytelse iforhold til ett kort? Hvis noen skjønte hva jeg mente Tror ikke det går nei Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Var det ikke sånn at man ikke kunne ta i bruk alle 4 skjermene om man skulle benytte dem i SLI oppsett? Du må kjøre kortet i non-SLI for å utnytte 4 skjermer samtidlig. 4 skjermer for en hjemmebruker er overkill! 2 skjermer holder i bøttevis. Først må du se på bruksområdet, er du bare en gamer har du ikke brukt for det, men driver du med 3D rendring / musikk-produksjon så ser jeg behovet. Kjører selv 2 skjermer nå, men savner en til. Endret 13. februar 2005 av lavizh Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Går det ann og sette 2 av de kortene med 2gpuer og 256MB på samme HK sånn at man får 4dobbel ytelse iforhold til ett kort? Hvis noen skjønte hva jeg mente Svaret er: nei Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Var det ikke sånn at man ikke kunne ta i bruk alle 4 skjermene om man skulle benytte dem i SLI oppsett? Det stemmer jo, trur ikke det kan bruke mer enn 1 skjerm. Men kortene kan jo kjørest seperat og da støtter det 4 skjermer, men da forsvinner jo litt av meningen også. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Om de nå kunne laget disse kortene i AGP også, så kan vi som ikke gidder å oppgradere helt ennå utnytte dette også F.eks 2x6800U Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Dersom de lager disse kortene i AGP, vil man da kunne bruke den på ett hovedkort som ikke er SLI?(med ett hovedkort så mener jeg i min shuttle SN85G4) Musa Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Et kort med 2 gpuer vil vel maskinen oppfatte som et vanlig skjermkort, og man kan sette det i en vanlig PCI-E slot på et non-SLI-hovedkort uten problemer. Sikkert en produsent som finner på å lage AGP-versjon også, selv om det nå er sterkt utrydningstruet. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Om de nå kunne laget disse kortene i AGP også, så kan vi som ikke gidder å oppgradere helt ennå utnytte dette også F.eks 2x6800U Hvis du har et hovedkort med 2 AGP8X spor, så... For øvrig er det ikke mulig å kjøre et slikt dual-gpu skjermkort på et Ultra-hovedkort, på samme måte som det ikke er mulig å kjøre to av dem på et SLI-hovedkort. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Fin test. Ser nok ut som det kan være like lurt å kjøpe et skjermkort med 2xgpu enn 2xkort. Blir spenende å se hvordan ati sin AMR løsning kommer til å yte i forhold til Nvidia sin. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Om de nå kunne laget disse kortene i AGP også, så kan vi som ikke gidder å oppgradere helt ennå utnytte dette også F.eks 2x6800U Hvis du har et hovedkort med 2 AGP8X spor, så... For øvrig er det ikke mulig å kjøre et slikt dual-gpu skjermkort på et Ultra-hovedkort, på samme måte som det ikke er mulig å kjøre to av dem på et SLI-hovedkort. Poenget var ikke 2xAGP. Men 2x6800U brikker på 1stk AGP kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå