Gå til innhold

IBM Aptiva 350mhz CPU 64MB RAM: PCI 3d kort


Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin med nevnte spesifikasjoner som kjører win2k pro, og som for øyeblikket kun brukes til å spille counter-strike i nettverk. Problemet er at jeg må helt ned i 800x600 for at det skal gå noenlunde smooth. Derfor tenkte jeg at et PCI 3d kort ville gi meg litt bedre grafikk og høyere FPS. Hvilket kort vil være ideelt? Og det bare noe jeg innbiller meg, eller vil et for bra kort gjøre at resten av maskinen ikke "henger med", altså at det ikke er noe poeng i å kjøpe for bra kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-20 23:51, Hidden skrev:

Wow!


Med så lite RAM tør jeg vedde på at til og med OS´et hakker. Windows 2000´s minimumskrav for at det skal gå greit er 128MB SDRAM. Når du spiller spill i tillegg til å kjøre OS´et, er det meg en gåte om det går i det hele tatt.


 

OS'et hakker faktisk ikke i det hele tatt. Det går helt greit. Kan jo ha noe å gjøre med at pagefile.sys er på 4GB.. :wink: Jeg har vurdert å installere windows 98. Vil det være bedre med tanke på spilling?

 

Quote:


RAM minne er billig i dag, en 128MB stikke får du for bare litt over 200,-. Kjøp for sensommeren, da går prisene opp igjen, men sjekk med IBM.com hva slags RAM du kan bruke.


 

Vurderer også mer RAM, men etter å ha spurt etter RAM til denne PC'en, har jeg fått vite at det må bestilles spesielt, og at det koster flesk. Men jeg har egentlig ikke undersøkt hvilke priser det er på de, så det er mulig jeg kjøper litt.

 

Quote:


CPU´en er generelt for svak for nyere spill, du må sette detaljnivået ned så mye at det blir litt kjedelig, for å si det slik. Sånn har jeg det i dag, men i neste uke sitter jeg med en P4 2.0 så..
:grin:


 

Half-Life/Counter-Strike kan vel ikke regnes for "nyere spill" i den forstand, siden CPU kravet er pentium 133. Så det skulle vel gå greit så lenge jeg kun har tenkt å bruke den til dette spillet.

 

Quote:


Generelt vil jeg anbefale at du selger PC´en (behold skjermen om du liker den, men om den er mindre enn 17" ville jeg latt den følge med på lasset, legger til noen tusenlapper og bygger en bedre PC.


 

Dette er langt fra min primære PC. Jeg har også en én måned gammel maskin som jeg bruker til nye spill. :smile: Men jeg vil beholde Aptivaen siden den kan brukes til å spille counter-strike i nettverk og på internet mens noen andre bruker primærmaskinen. Den kan jo være grei å ha som linuxserver også. :smile:

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-06-21 13:45 ]

Lenke til kommentar

Er ikkje sikkert du trenger og bestille spesielt Ram til aptivaen. Har en Aptiva P2 450mhz her i huset.. Prøvde å sette inni 2 Ram brikker av merket Apacher (128mb 100mhz) sammens med den 128mb ram brikken som sto der orginalt, og det funket fint, merket ingen problemer.

 

Hør med noen venner om du får låne en rambrikke med de, og test den i maskinen din.. Så lenge du kjøper orginal ram burde det ikkje være noko problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...