Arve28 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Noen som vet hvor mye luftgjennomstrømning (m3/t) det er i denne vifta på Chiftec HPC-340-201? Vifta ligger på 1900-2100 rpm. (Kan gå fra 700-2800rpm), men har aldri fått den under 1800 rpm. Ut fra denne tabellen: http://www.highpowersupply.com/product-fe.htm gir den fra seg 27-28dB. Lurte på å sette in en Silent X 80mm 14dB 47,5m3/t. Er dette nok luftgjennomstrømning? Finnes det noen som har moddifisert denne PSU og har noen bilder eller linker til hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg var faktisk inni mitt chieftec power igår og kikka. Det er satans trangt der inne. Jeg hadde tenkt å gjøre det samme som deg men jeg blei litt motløs pga hvordan det så ut. Men det går helt sikkert bra med en silenx vifte der. Jeg er helt sikker på at jeg har lest en guide som tar for seg dette enten på hw eller overklokking.no. Kan ha vært på qshoot også. Men de bytta til en 120mm som de hang på undersida etter å ha skjært et digert hull. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Har Chieftec high tower. Over PSU er det plass til en vifte. Her satt jeg en 80mm vifte på 5V som blåste ut av kabinettet. Da gikk rpm opp til 2190 på PSU. Kabinettet ble da 28 grader. Men snudde jeg vifta så den blåste inn i kabinettet slik at kald luft kom inn oppe. Gikk PSU rpm ned til 1885. men det ble 32 grader i kabinettet. Er dette logisk? Hvordan styres denne tempen i PSU? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå