Grundig Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Heisann. Jeg har en veldig ryddig PC. Norton Antivirus, Norton Internet Security, Ad Aware SE Personal, Spybot - Serach And Destroy, Windows Washer og RegSupreme er programmer jeg oppdaterer (og bruker) ofte. Jeg sletter ikke filer i hytt og gæver, og er også veldig forsiktig med hva jeg innstallerer. Men av en eller annen merkelig grunn er det noe galt med maskinen min. Når jeg avslutter maskina kommer det opp en feilmeldingslyd, som blir etterfulgt av en feilmelding. Dette går så fort at jeg ikke får registrert hva som står på feilmeldingen. Mitt spørsmål er: Hvordan kan jeg få "reparert" dette problemet? Er det noen som har vært borti det samme? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kan du forklare litt mer om denne feilmeldingen? Vi har veldig lite å gå etter når du kun sier at du får en feilmeldingslyd og derettert en feilmelding. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Ja, jeg vet det gir dere lite å gå på Men som jeg skrev i første post så rekker jeg ikke å se hva det står i feilmeldingen. Den popper opp på skjermen et lite sekund for deretter å forsvinne. Er det ikke noe generelt man kan gjøre for å reparere denne feilen? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 En feilmelding kan skyldes så mangt... Hvor lenge er den på skjermen? 2-3 sekunder? Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Ikke det en gang. Ca 1 sekund. Får ikke sjans til å notere noe som helst. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Beklager, men da blir det meget vanskelig å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Men finnes det ikke noe "generelt" jeg kan gjøre? Noe som reparere de mest vanlige feilene? Spør kanskje dumt, men vet liksom ikke hvordan jeg skal løse det her. Flere forslag? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Ettersom du har en "ryddig PC" som du sier, altså ingen spyware/adware ller virus, så er det lite "generelt" jeg kan hjelpe deg med. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Kan det hjelpe om jeg innstallerer SP2? Ja, jeg vet det er dumt at jeg ikke har gjort det til nå, men har hørt det skaper litt krøll for nedlastninger osv. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 STår det ikke noe i system loggene som kan hinte hva det er? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Ja, prøv å installere SP2. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg er bare redd det skal skape for mye krøll for nedlastningene mine... Men det er helt klart verdt et forsøk! Hvor kan jeg sjekke systemloggen da? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Høyreklikk min box>behandle>hendelsesliste>prog/system>høyreklikk de røde mark. og egenskaper, kan hende du finner noe der.... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Skriv inn "eventvwr.msc" i RUN; i programmet som dukker opp skal du lete deg frem i System-hendelsene (skjønt det kan godt hende at feilmeldingen befinner seg i de andre 3). Let så etter mistenkelige feilmeldinger, eksempelvis med rød farge eller et tidspunkt som indikerer kjøring under oppstart. Høyreklikk på disse og velg Properties - det skulle i hvert fall vise litt mer informasjon om feilmeldingen. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Nope, fant ikke noe der. Men kan teste å laste ned SP2, så forteller jeg hvordan det gikk etterpå. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Nope, fant ikke noe der. Men kan teste å laste ned SP2, så forteller jeg hvordan det gikk etterpå. Gjør det! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kan det hjelpe om jeg innstallerer SP2? Ja, jeg vet det er dumt at jeg ikke har gjort det til nå, men har hørt det skaper litt krøll for nedlastninger osv. SP2 lager ikke noe krøll hos meg i hvert fall. Hos noen så kan det gå tregere, men det jo slikt vi har patcher for Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg innstallerte SP2 og nå går det som smurt! Ingen feilmeldinger eller noe. Windows klikker heller ikke lenger. Utrolig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå