Roces Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg kjøpte et UV filter til min Olympus E-20, et Nikon filter som var temmelig dyrt, men så viser det seg at det går innpå linsen, slik at midt på linsen treffer denne, UV filteret! Dette fører til, på sikt at Coatingen vil bli slitt, og linsen vil bli ødelagt. Er det noen andre som eier dette kameraet og som har opplevd liknende, evt så burde du sjekke om dette er tilfelle og se om du finner en løsning på problemet. IOM at E-10 har samme objektiv, så vil jeg anta at dette kameraet har samme problemet. -Vidar- Lenke til kommentar
Roces Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Teknte jeg ville gi besjed at jeg fant et filter som kunne brukes, Hama, UV 390 M62, dette filteret går ikke innpå linsen. Styr unna Nikon's UV filter, dette kan skade din Olympus E-20 eller E-10! Olympus er klar over problemet, men er ikke interessert i å opplyse om dette. Mvh Vidar Lenke til kommentar
muffe Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hvor mye forskjell er det i bildekvalitet med/uten uv linse? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 UV-stikk kan man trylle bort i PShop så hvorfor bruke filter? En negativ ting med bruk av filter er muligheten for ekstra reflekser hvis kraftige lyspunkter i eller ved siden av motivet. Bruk heller penger på en effektiv motlysblender. Hvis du er i tvil om hva en motlysblender er, så bruk ordboka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå