Gå til innhold

Test av P4 570J 3,8 med EO stepping


Boralis

Anbefalte innlegg

Her er en test av P4 3,8 som viser at den klarer seg vært bra i konkuransen og til og med bedre totalt sett en konkurenten 3800+

I tillegg er den meget bra når det gjelder klokking.

 

Besides that, the introduction of E0-stepping Prescott cores means a growth of the overclockability of the Pentium 4 series – overclockers should enjoy this fact much. Thus, junior Pentium 4 models should be able to conquer frequencies above 4GHz after transitioning to the Prescott of the E0 stepping. We guess that’s good news for all PC enthusiasts.

 

Still, we’re going to show you an averaged performance diagram with information about the prices of the processors that took part in our today’s tests.

 

As we see, the Pentium 4 570J can be viewed as a worthy competitor to the Athlon 64 CPUs. Meanwhile, since the Pentium 4 Extreme Edition 3.46GHz looks bad against the newcomer, we consider the Athlon 64 FX-55 as the fastest processor today.

 

Måtte bare "fremheve" dette litt, siden det bestandig har vært et grunnleggende argument for amd sine cpuèr her på forum : "Still, we’re going to show you an averaged performance diagram with information about the prices of the processors that took part in our today’s tests."

 

As we see, the Pentium 4 570J can be viewed as a worthy competitor to the Athlon 64 CPU

 

 

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...ntium4-570.html

 

EDIT: fiksa linken

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på å kjøpe meg en P4 6xx serie cpu når de kommer ut i slutten av måneden.

 

Tror min neste maskin blir intel basert rett og slett fordi jeg har lyst.

 

EO steppingen er en meget god overklokker.

Har en maskin her som kjører Celeron D 325J 2533mhz@ 3700mhz på original kjøler og stock volt.

 

Tror en P4 6xx @ 4000+ mhz blir en fin liten oppgradering fra min FX 51 sammen med et PCIe hovedkort.

Lenke til kommentar

Har bare kjørt 03.. Det var under test, ikke stock vcore og ikke maks klokk.

 

Se denne linken for info.

 

Maskinen er forøvrig bygget til min bror, så har ikke akkurat satt den opp til noe 3d mark monster. :p .

 

Maskinen kjører 3500,-mhz til vanlig på luft med stock volt.

Ligger da på ca 55 grader idle og opp i 70 load.

 

Kunne med fordel hatt en bedre kjøler enn boxed vifta.

 

Som sagt.. E0 steppingen er gull! :thumbup:

Lenke til kommentar
Old news. Men Prescott blir fortsatt veldig varm. Hadde den ikke blitt så varm, så hadde jeg nok kjøpt 570J eller den kommende 670J istedenfor min FX-55. Men slik ting er om dagen, så angrer jeg ikke at jeg valgte FX-55 :cool:

Har god tro på 670J,dene må da bli enda bedre enn 570J, når det gjelder temp betyr det ingenting for meg da jeg har ca 8 grader på vannet i mitt kjølesystem :)

Lenke til kommentar
Har god tro på  670J,dene må da bli enda bedre enn 570J, når det gjelder temp betyr det ingenting for meg da jeg har ca 8 grader på vannet i mitt kjølesystem  :)

Det er sant. Men det er fortsatt noen som meg, som sverger til luft enda :p

Klart, det store flertallet kjører vel med luftkjølig og den burde ikke være noe problem på annet en veldig høy klokk. Dær ville jeg annbefale bruk av vannkjøling uansett hvilken av dagens cpuèr en velger .

Men det er klart at jo lavere temp en cpu har i utgangspuntet jo høyere er muligheten til å klokke lengre med luft enn om temp i utgangspunktet er høy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...