Gå til innhold

Lage webside...hvilken program?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

php ja.. hmm. gadd ikke lære meg det så når jeg trengte mer dynamiske sider lagde jeg min egen script translator, hehe (i C). "Det skal være enkelt! Koste hva det koste vil!" :wink:

Forøverig, for de av dere som kan C kan jeg avsløre at det er grise-enkelt å arbeide med CGI i C. PHP er kanskje lettere å lære... Hmm. Var dette kanskje offtopic?

Lenke til kommentar

DØ!

Altså!

FRONTPAGE?!?!?!?!?!?

For det første er dette et LINUX FORUM, ikke et Microsoft forum, så å anbefalle frontpage er av denn grunn bare teit. At fronpage i tilegg suger værre er noe som man av den grunn faktisk ikke trenger å diskutere.

Lenke til kommentar

Om man vil ha en bra tekstbasert editor, er faktisk html-kit veldig bra. Fant den mens jeg surfet på http://www.w3c.org sine sider. Denne har en del greie "wizards", enkelt å opprette tabeller og slikt, og highlighting for det meste. Sjekk den ut, det skal ikke være et problem å laste den ned med enkel ISDN engang, den er ikke på mange mb. Som sagt ikke wysiwyg, men med enkle hotkeys for å få vist den i en nettleser.

-magnus

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 20:08, Basus skrev:

Hvilket program er best(og forsåvidt gratis), og hvor kan jeg laste det ned?

Vil du ha ett WYSIWYG program, og ikke skal kode i HTML, så bør du nok bite i det sure eplet og boote opp windows. Hvor ille kan det være? XP er stabilt nok for meg ivertfall (ikke en krasj siden november i fjor). Du har vel muligheten for å boote Windows? Hvis ikke er det dumt av deg, blant annet i tilfeller som dette.

Linux mangler softwarestøtten som Windows har, og det er nemlig kun til Windows at du finner gode web-editorer med WYSIWYG funksjon. Har aldri hørt om lignende og bra programmer til Linux. Dreamweaver er ett godt eksempel. Noen sverger også til Frontpage, uten at jeg helt forstår det :grin: Personlig bruker jeg Sitebuilder, ett program som er direkte koblet opp mot min web-host, Homestead. Det er ett meget bra og profft program som er enkelt og bruke. Men da må du kjøpe web-space fra Homestead. Sitebuilder er inkludert i prisen.

Linux fantaster som nekter å ha Windows, må betale litt for det :grin:

Lenke til kommentar

Frontpage? Jaja... Dette er et LINUX - forum, ikke et forum for MS. Dessuten er Frontpage noe av det verste som er programmert - det genererer elendig kode, og burde forbys!

Bruker man Windows, er Dreamweawer eller Homesite programmene som bør brukes. Så enkelt er det. Word lager jo nesten bedre websider enn FP!

Men i Linux bruker en noe annet - jeg bruker ikke Linux til annet enn en server, så dette kan jeg lite om.

Anyone?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-22 18:47, gizzmo-kvakk skrev:

pico er den beste editoren ! ingen over ! ingen ved siden !

Men den er ikke spesielt avansert da. Jeg bruker den til kjappe ting som å fikse på en config-fil her og der, men til programmering osv. bruker jeg heller Emacs

Lenke til kommentar

notepad er kjekt. men kom over 1stpage2000.. freeware..

det er en kjekk "prosjekt-oversikt" og et html-library i expert mode i tillegg til kode-felt.

går mye fortere unna enn notepad når man enkelt har oversikten og kan åpne andre filer i prosjektet samt ha full kontroll over koden som i notepad + følelse å ha lagd det SELV .. ikke programmet lissom og man har hjelpen til html biblioteket :o)

Lenke til kommentar

Jeg har i alle år holdt på med html.

Lager flere sider i måneden, men sletter de igjen. (Blir aldri fornøyd)

Jeg har alltid brukt notepad, helt til jeg prøvde Adobe Golive. Glimmrende program. Er meget lett å forstå samt å kombinere med notepad..

ratm

Lenke til kommentar

Har brukt "Homesite" i alle tider. Nå er det 1 år siden jeg har brukt så nå husker jeg ikke hvem som har laget det. Det begynte på "a"...

Hvis noen husker det så bare si det, så slipper jeg å lete etter det, skal snart begynne med litt snekring igjen. :smile:

Lenke til kommentar

kast ut win-folka som ikke kan søke engang :roll: (bare halvveis en vits)

fant flere wysiwyg html-editorer som er open source på sourceforge.net; deriblant denne.

selv hadde jeg brukt kwrite; KDE teksteditor med highlighting for det aller meste :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...