TheIlluminated Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Hvilket program er best(og forsåvidt gratis), og hvor kan jeg laste det ned? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Prøv testversjonen av Dreamweaver fra Macromedia... Ingen over, ingen ved siden, untat notepad, hvis du er steinstø på HTML, XML, php mm. http://www.macromedia.com Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Dreamweaver er helt sjef! I notepad får du ting som du vil ha det, MEN det tar 10 ganger så lang tid. I DW kan du også skrive ren HTML kode, og du har mange geniale funksjoner. Har aldri brukt noe anna program etter jeg testa det :smile: Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 du sier at du er på leting etter det "beste", da går jeg mere ut i fra at du leter etter en som gjør ting enkelt for deg i stedet for å skrive masse dill dall og trykke her og der. da bør du ta en titt på macromedia sin dreamweaver, den er lett-betjent og fortsatt få den stilen du vil helst ha på siden din. programmet benytter WYSIWYG (what you see is what you get) teknikk som gir deg muligheten til å vise siden akkurat slik du laget den, og ingen glipp. notepad kan ikke dette :wink: men så er notepad noe for erfarne webmastere (forstår <html>) macromedia's hjemmeside: http://www.macromedia.com Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Kan disse programmene brukes i Linux? (dere har kanskje sett at jeg har postet dette under linux seksjonen...) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Hvorfor foreslås Notepad og Dreamweaver i en Linux-tråd?? Lenke til kommentar
futti Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Go Notepad! Eg bruker notepad. Greit nok. Må bare av og til stope opp å tenke kva eg tenkte eg sko skriva vis dokke forstår. Kanskje eg går over til Dreamweaver... Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg sier bare GVIM, det har super syntax-highlighting!! Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Bruker jo såklart pico :smile: Men hvis du tenker på grafiske verktøy vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Booth Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Bluefish er en ok html editor Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Har ikke sett noen brukbar WYSIWYG editor for linux, men hvis du bruker linux brurde ikke litt html være noe problem. Liker både Quanta+ og Bluefish, begge har syntax-highlighting for html, php, og javascript + en masse andre script og programmeringspråk. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Emacs er fin til alt som har med koding å gjøre. Ellers kan du jo teste Dreamweaver gjennom Wine, men jeg kan ikke garantere resultatene. Å kjøre Notepad gjennom Wine ser jeg ikke helt poenget med Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Altså, hvorfor foreslår man windows program på et linux forum? Emacs: fint os, men mangler en god editor... Vim: geinal editor, syntax highlighting (ferdiglagd for en rekke språk, bl.a. html). Mozilla har forøverig en wysiwyg composer, men den er nok ikke akkurat kraftig. Heia vim! Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 00:49, nesquik skrev:Emacs: fint os, men mangler en god editor... Hva pokker mente du med det? "Fint os" ? Liten skriveleif der eller? :smile: Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Ikke skrivefeil, men sarkasme.... Lenke til kommentar
Prospector Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Personlig bruker jeg pico, gjør akkurat hva jeg vil og ikke mer, skulle gjerne hatt en bra wysiwyg editor for nix, men aldri testa noen som har vært bra :sad: Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 pico er en ganske svak editor. Du burde lære deg vi(m). Mye kraftigere enn pico/nano. pico/nano er sikkert ok, men når du bruker editorer mye er ting som reg.exps og syntax highlighting etc etc veldig kjekt å ha. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Bruker personlig textpad (veit ikke om det finnes til linux). Å lage html tar ikke så lang tid uansett hvis du lærer deg litt php, hovedjobben er i alle tilfeller å skrive innholdet. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå