norpheus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Hadde et lite uhell i sta med bilen (som er en 1.8l 85'modell audi 80). Jeg kom ut av byen og kjørte på en vei med brostein, hold fartsgrensa (ca 60), men det viste seg at det var _LITT_ glatt i den svingen, mista festet på alle hjula, smalt inn med clutch vred på rattet for å få kontroll, men det var ikke håp. Jeg smalt inn i en 5cm høy forthaudskant med forhjulet på venstre side først (hjulet stod i sving-posjoson, var seff en høyresving dette) og deretter bakhjulet, ferden fortsatte sidelengs med fronten først inn i en fin murvegg. Deilig følelse det der når man glir i slow-motion inn i en murvegg (ironi). Begge felgene gikk til helvete (ikke at det gjør så mye siden det var gamle dekk uansett), men så til hovedproblemet: Frontskjermen på venstre side er totalbulka (kan skaffes på hoggeri, så det er ikke no stort problem). Fikk bytta til sommerdekk, men foran subber dekket inn i skjermen på baksiden (sett forfra). Jeg når jeg ser forfra, ser jeg at de jernstengerene som hjulfestet henger i (er ekstremt dårlig på karosseri og biler) er ganske bøyd slik at hjulet ikke har en rett vinkel sett ovenifra og er trykt litt inn og bakover. Høyre side ser helt ok ut med mine øyne, venstre bak ser også greit ut. Det som ser jævli ut er venstre foran. Jeg klarte å kjøre bilen lå i 40 hele veien i 3 giret, så kom det en bakke og jeg gira ned til 2. da hadde jeg plutselig ikkeno girkasse lenger heller. Syptomene er: kan LETT bytte gir uten clutch, bilen står i gir (tung å dytte), kan starte bilen og den går fint på tomgang. Fikk taua kjerra hjem til slutt, btw bra trening å dytte en bil som står i gir Tydelig at forstillinga på venstre side har fått en real trøkk og at det er noe feil med girkassa (om det er selve girkasse eller noe overgang eller liknende vet jeg ikke). Kanskje litt vanskelig men sånn utifra det jeg har skrevet (har faktisk prøv å beskrive bra), tror du/dere det er noe håp for denne søte kjerra? Bilen kosta meg 10'000,-, kjøpte den for 2 uker siden, har ikke allverdens inntekt så dette er veldig kjedlig for meg. Et tips: Selv om det er greit feste på asfalt, behøver det ikke være det på brostein Endret 13. februar 2005 av norpheus Lenke til kommentar
Opus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kjenner ikke Audi spess godt, men har forstilling fått seg en smell kan bilen ha blitt rammeskjev, da kan du bare trille bilen til høggern egentlig, koster flesk å reparere slikt. Er kun forstillinga skjev, er det somregel en grei affære å bytte ut disse delene, til en akseptabel pris.(forbru, bærearm, bærekule, endeledd, etc...) Delene er relativt billige, så får du en kompis til å hjelpe deg med skruinga, blir det ikke så dyrt. Veng anbefales på det varmeste hva anngår chassideler. Vengs prisliste(pdf) Btw. Veng fører også skjermer og støtfangere. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Sjekk prisene flere plasser Veng som Opus annbefaler virker dyre. Jeg skiftet en forskjerm på en 83 mod BMW 520 og betalte 580 kr inkl mva. for orginal forskjerm Veng tar 858.- Lysene er også mye dyrere en orginale BMW. Nå er ikke det Audi deler men sjekk prisen på deler før du kjøper, har opplevd flere ganger at uorginale deler er mye dyrere en orginal deler opptil 100% på kasterarmen til BMW'en. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg skal seff sjekke priser rundt om i distriktet (bor i horten), er jo bamse her i byen og en fyr på hof ihvertfall. Skal hive av skiltene (omreg forfaller til fredag) så skal jeg få tatt en vurdering av bilen, få tak i en eller annen som kan noe om bil. Men det ser mørkt ut.. Hvis det viser seg at selve karosseriet har blitt skjeft, vil det gå ann å selge bilen som delebil? Sett noen som har gjordt det, men er det no poeng med en 20år gammal audi? Motoren går som en klokke! eu godkjent for 2 uker siden, ny topppakning. Så bortsett fra hmm, selve bilen så er bilen i helt fin stand, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå