Gå til innhold

fjerne kjøler på Geforce Annihilator Pro

Musty

Anbefalte innlegg

Jeg har et Geforce Annihilator PRO kort som jeg kjøpte for snart hundre år siden.. (det må vel være 5 eller noe)..

Nå har jeg fått meg en 3. maskin som jeg tenkte at jeg skulle installere linux på og muligens kjøre en web server eller noe, bare for å leke meg/lære litt linux. Da tenkte jeg at det gode gamle GF kortet må jo være strålende?

Det som er tingen er at jeg har ødelagt viften på det. Nå har jeg klint på en litt vel jalla løsning med en gammel 486 vifte som ligger 1 cm over selve ribben, siden originalviften var senket ned i ribben, noe denne viften IKKE er.

Jeg har planer for at denne pcen skal bli tilnærmet lydløs, så jeg vil helst bytte ut viften med en svær kjøleribbe istedet..

Men problemet er at jeg får den ikke av kjernen. Det er ikke noen skruer eller liknende som går gjennom kortet, så det er en eller annen type lim som sitter på den, men herregud så den sitter.. er det noen som har noen tips til hvordan jeg får den av? hjelper det å varme den opp litt med en heatgun?

edit: her er et bilde av herligheten

post-23-1108256152_thumb.jpg

Endret av Musty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den er festet med termisk lim, det sitter som .....

prøv å varm den opp med hårføner. hvis det ikke hjelper så putt kortet i en plastpose og legg det i fryseren en halvtimes tid, prøv deretter å dra av kjøleribben med en tang (dette funket for meg). NB! husk å føne kortet godt etterpå slik at det ikke er fuktig pga kondens når du setter det i maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...