Håvard Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg får ikke delt filer. Selv om jeg setter en mappe til delt, og har aktiv fildeling, og alle brannmurer er slått av, får de andre datane Ingen tilgang på min datamaskin. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få til fildelitngen? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Sett PC'n din på samme workgoup som de andre win.tast+pause -> computer name -> change Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 har allerede gjort det... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Forsøkt å starte alle PC-ene på nytt? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Og dere er koblet sammen i ett nettverk, ikke sant? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 jaja... seff... er ikke helt blåst da.. De finner meg... Men når de prøver å åpne datan min, så de kommer inn på de delte filene mine kommer meldingen: Ingen tilgang Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) akkurat den har jeg også! jeg er heller ikke helt blåst, får pinga i cmd og spillt mot hverandre. og den ene maskina kan bruke min men jeg kan ikke bruke den. har også slått av brannmurer ol. kan noen hjelpe? Endret 30. mars 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg og har hatt samme problemete, men bare med noen maskiner, noen ser jeg og noen ikke, men jeg tror det har noe med at noen maskiner blokker hverandre... pass på å ha forskjellig ip og slå av brannmurerer som kan blokke trafikken. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 og ha simple filesharing aktivert... Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Har samme problem når jeg er på lan hos naboen, jeg kommer ikke inn på han, men han kommer innpå meg. Han har telenor adsl, men kommer innpå alle andre, bare ikke han. Merkelige greier Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Opprett en bruker som har passord, så skal det nok fungere skal du se Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Opprett en bruker som har passord, så skal det nok fungere skal du se ingen virkning, samme melding. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) ingen virkning, samme melding. Prøv dette da : start -> kjør -> cmd (trykk enter) ping maskinnavn (trykk enter) Hvis du ikke får svar er det nok en brannmur eller noe slikt som stopper tilgangen. EDIT : Den andre maskinen har altså en delt mappe, samt en brukerkonto med brukernavn / passord ? Endret 31. mars 2005 av ronnyaa Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Jeg skrev i posten over at jeg kunne pinge den andre pcen i cmd og spille mot den. brannmurer er slått av og den har mapper den deler, brukernavn og passord har den også. Endret 31. mars 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Prøv med ip-adressen istedet for navnet når du skal inn på maskinen. eks : \\192.168.1.2 EDIT : Guide fra M$ til nettverksdeling finner du her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;304040 Holder fremdeles en knapp på at det er en eller annen brannmur som lager problemer her, har hatt tilsvarende problemer selv. Hvilken brannmur brukes i nettverket ? Endret 31. mars 2005 av ronnyaa Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 får bare "siden kan ikke vises" / "connection was refused" ved å prøve IP. Det går å komme inn på ruteren så jeg har skrevet alt riktig. Den pcen jeg skal inn på har ingen brannmur utenom windowsbrannmuren (som er deaktivert), hade også f-secure men det har jeg tilogmed avinstallert for sikkerhets skyld (innstalert avg nå) . Det benyttes en linksys wlan ruter (kun kabler benyttet), på den har jeg satt firewall protection på disable. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Har ett annet problem jeg da, og det er at folk må skrive inn brukernavn og passord hver gang de skal komme seg inn på mine delt mapper. Hvor kan jeg skru av det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå