8483838383 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg presterte å formatere hdc1 istedefor hda3 under installasjon av slackware 10.1, hdc1 var i utgangspunktet en ext3 partisjon, men ble nå en reiserfs. Kjørte quick format og avbrøt den så snart jeg så hvilken partisjon det var. Er det noe håp for å redde filene mine? Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 I windows er ikkje alle filene vekke før ein har 100% så det eg prøver å sei er at ein har dei selv om ein avbryter... stemmer det? Gjorde vertfall det med 98 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 det eneste formateringsverktøy gjør er å slette partisjonstabeller og lignende, dataaene blir ikke slettet før de blir overskrevet.. så det er ennå håp for å hente ut de dataene... du kunne jo sjekke dette programmet feks... Lenke til kommentar
ratix Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Formateringen lager et nytt filsystem, den skriver over den første biten av partisjonen/lagringsområdet/etc. med ett ferskt filsystem, man mister altså ikke data før man skriver det over. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kan kansje gå hvis du kan finne igjen en av "super-inodene" (eller hva det nå het). Jeg ville tatt backup av partisjonen (til en fil) med dd før jeg gikk i gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå