Tafsen Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Eg veit at ei bok er best, men eg er på jakt etter noen gratis alternativer. Anyone? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Med mindre du har en veldig god grunn til å lære deg C fremfor C++, vil jeg anbefale Thinking in C++. To forholdsvis gode bøker om C++, som er fritt og gratis tilgjengelig. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Så det er ingen grunn til å lære seg C først? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Niks. Du kan skrive god C-kode om du lærer deg C++ først (med tanke på kjernen og liknende -- har nok sett deg på Linux-forumet, skjønner du). C++ er dessuten et mye kraftigere -- kort sagt bedre -- språk. I tillegg vil det å lære C først sannsynligvis gjøre deg til en mindre effektiv C++-programmerer, samt at det nok vil medføre noen dårlige vaner. Med andre ord: Velg C++. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Niks. Du kan skrive god C-kode om du lærer deg C++ først (med tanke på kjernen og liknende -- har nok sett deg på Linux-forumet, skjønner du). C++ er dessuten et mye kraftigere -- kort sagt bedre -- språk. I tillegg vil det å lære C først sannsynligvis gjøre deg til en mindre effektiv C++-programmerer, samt at det nok vil medføre noen dårlige vaner. Med andre ord: Velg C++. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Veit ikke om denne er bra nok jeg? C++ tutorials Lenke til kommentar
knuto Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Med mindre du har en veldig god grunn til å lære deg C fremfor C++, vil jeg anbefale Thinking in C++. To forholdsvis gode bøker om C++, som er fritt og gratis tilgjengelig. Heilt enig! Er på kapittel 7 no. Dessutan forklarer alltid forfatteren korleis ein kan programmere det same i C, så han lærer jo lesaren båe C og C++. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Samt at han viser hvorfor C++ er et bedre alternativ, hvis jeg ikke husker feil. Skummet bare igjennom den, så jeg husker ikke så godt Edit: ...men hovedgrunnen til at han gjør det på den måten er for å vise hvorfor enkelte elementer i C++ er som de er. Endret 13. februar 2005 av Myubi Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Det står at cd-romen "Thinking in C: Foundations for C++ and Java" skal være tilgjengelig på heime sida hans, men eg finner bare en plass eg kan bestille den. Er ikkje det en plass eg kan laste den ned? Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg mener der står også at den ikke er ferdig enda, at den er under utvikling. Der står også at du kan signe deg opp på en mailing liste får å få beskjed når den er ferdig..tror jeg ivertfall.. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Eg veit at ei bok er best, men eg er på jakt etter noen gratis alternativer. Anyone? Opps.. er ikke bare å ha en god bok. Det krever også mye øvelse. Ikke bare les gjennom kapittel for kapittel uten å gjøre de øvelsene som er satt opp. Jeg vil anbefale deg å bruke iallefall 50-60% på øvelse/trene på å skrive faktisk kode. Det blir nok også enklere hvis du finner noen anvendelsesområder hvor du har lyst til å lage kode for. Men det tar mye øvelse og tid før du kan gjøre større ting. Jeg anbefaler deg å holde deg til kommandobaserte (dos prompt) kodesnutter i store deler av læringsperioden. Lenke til kommentar
Melda Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvis du er interessert i å lære ANSI C kan jeg anbefale C Programming sidene på eskimo.com. Du kan også laste ned introduksjonskapitlene til The C++ Programming Language på hjemmesiden til Bjarne Stroustrup Forøvrig helt enig i det hishadow sier. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvis du er interessert i å lære ANSI C kan jeg anbefale C Programming sidene på eskimo.com.Du kan også laste ned introduksjonskapitlene til The C++ Programming Language på hjemmesiden til Bjarne Stroustrup Forøvrig helt enig i det hishadow sier. Å bruke materialet fra et programmeringskurs på et universitet eller college er definitivt et bra tips. Men jeg synes Bjarnes bok ikke fungerer ordentlig til opplæring. Synes den er for vanskelig skrevet/lagt opp, men fungerer bra hvis det er noe spesifikt du lurer på. For min del brukte jeg aldri boka for 1-2 år etter jeg startet med programmering. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Eg veit at ei bok er best, men eg er på jakt etter noen gratis alternativer. En utrolig genial ting som ikke så mange tenker på er bibloteket? Mye bedre med en bok enn å lese alt på skjerm eller utskrifter. Lenke til kommentar
søppel10 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) http://bibsys.no/ Ja, spesiellt fjernlån er en genial ting. Jeg har sikkert spart flere tusen på dette. Edit: ..og man finner ofte utrolig fine bøker som ikke er i salg lengre, som f.eks. "Etudes for Programmers" Endret 12. mars 2005 av søppel10 Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 En utrolig genial ting som ikke så mange tenker på er bibloteket? Mye bedre med en bok enn å lese alt på skjerm eller utskrifter. Her i Lillehammer har biblioteket bare C++ for dummies, og det kan virke som om det er en tendens i at biblioteker og bokhandlere ofte har elendige bøker på emnet. Alt er bedre enn C++ for dummies Lenke til kommentar
søppel10 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) som sagt så er fjernlån en mulighet, kombinerer man det med omtaler på amazon.com og accu.org så kommer man godt på vei: http://wgate.bibsys.no/gate1/FIND?lang=N&c...ne%2Ffo&sort=ar http://wgate.bibsys.no/gate1/SHOW?objd=022161708 http://wgate.bibsys.no/gate1/FIND?lang=N&c...29%2Fto&sort=ar o.s.v. (edit: idiotisk at søkefunksjonen til bibsys ikke takler +-tegn forresten ..) Endret 14. mars 2005 av søppel10 Lenke til kommentar
søppel10 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) er visst lagt opp som kategori også: http://wgate.bibsys.no/gate1/FIND?lang=N&c...us%2Feo&sort=ar ..da får man frem alle.. (pass litt på bøker som er eldre enn 1998; mye i dem er ikke gjeldende lengre ..) Endret 14. mars 2005 av søppel10 Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Det ligger også en del snadder på MIT sine OpenCourseWare sider. Kanskje litt for avansert, men fritt tilgjengelig dog. Ellers fra nettet.. Cornell University sitt C++ programmeringskurs Høgskolen i Sør-Trøndelag har et kurs gående i C++ programmering nå. Edit: passord Eller hvis du virkelig er interessert i programmering kan du jo bare søke deg inn på en høgskole eller et universitet til høsten. Endret 14. mars 2005 av hishadow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå