Gå til innhold

Hovedkort og ISDN = Blåskjerm, erfaring med dette?


Abits

Anbefalte innlegg

Har hørt at en del har problemer med enkelte kort og ISDN, interne kort og eksterne? og gjerne med Windows XP

 

Selv har jeg prøvd med en USB løsning "Draytek" ISDN og jensen intern ISDN kort, men uansett fikk jeg blåskjerm av og til på et Abit IC7 Max3

 

Har nå kjøpt meg et nytt kort, et IC7-G som jeg håper er betre der, selv om kortet er vel en simplere utgave da.

 

 

Hvorfor skaper ISDN problemer for enkelte kort, er det pga at kortet(kortene) kommer med nettverk løsning?

 

Kan jo nevne at jeg har også satelittkort, så da sitter det jo 3stk nettverk løsninger i kabinettet mit :love:

Endret av Abits
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Problemet er neppe ISDN..

Det er en del USB-enheter/drivere til disse som ikke er "gode" for enkelte HK/chipset..

Jeg har ett par/tre utgaver av trådløst USB.. og disse vil alltid krasje med "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" BSOD på alle maskiner med VIA-chipset og en maskin med I865G.

På to andre Intel-maskiner (i875p og i845G) funker dette helt uten problem....

Dessverre er det slik at en del utstyr ikke er kombatibel sammen med andre program kjørende på maskinen..

F.eks. provoserer jeg frem slke feil (BSOD) ved å kjøre Aida32/EverestHome "memory benchmark" mens USB-trådlas er koblet til.. Kobler jeg det fra funker alt.Dvs... ikke spille.. ikke benche... med USB-enhet "aktiv"... kun koble til ("activtate") når man vil være på nett...

Bare ett tips...

Du kan ha en annen feilsituasjon..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Problemet er neppe ISDN..

Det er en del USB-enheter/drivere til disse som ikke er "gode" for enkelte HK/chipset..

Jeg har ett par/tre utgaver av trådløst USB.. og disse vil alltid krasje med "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" BSOD på alle maskiner med VIA-chipset og en maskin med I865G.

På to andre Intel-maskiner (i875p og i845G) funker dette helt uten problem....

Dessverre er det slik at en del utstyr ikke er kombatibel sammen med andre program kjørende på maskinen..

F.eks. provoserer jeg frem slke feil (BSOD) ved å kjøre Aida32/EverestHome "memory benchmark" mens USB-trådlas er koblet til.. Kobler jeg det fra funker alt.Dvs... ikke spille.. ikke benche... med USB-enhet "aktiv"... kun koble til ("activtate") når man vil være på nett...

Bare ett tips...

Du kan ha en annen feilsituasjon..

Ja jeg kjenner til "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL"

 

Problemet er at både Abit IC7-MAX3 og IC7-G har Intel 875P, som du sier fungerer dette uten problemer, noe det ikke gjorde med mitt IC7-MAX3, tiden vil vise om det samme kommer til IC7 kortet også.

 

Først brukte jeg internt kort, men byttet til USB da jeg håpet det ble betre, noe det ikke gjorde, ble vel egentlig værre...

Lenke til kommentar

Har 2 maskiner jeg bruker på internett med hver sin isdn-løsning, Eicon pci og Dynalink usb.

 

Den ene, Abit IT7max2 v2.0 med i845pe, (Windows 2000) tar pci-modem best. Praktisk også, siden jeg bruker fax og telefonsvarer i RVS Com Lite. Det funker ikke med usb.

 

865PE Neo2-PFISR (WinXP Pro) kommer opp med blåskjerm hvis jeg bruker et Eicon USB, som jeg også har liggende.

 

Meldingen er 'ndiswan has created an error', men den kjører greit med Dynalink usb. Dog, samme melding forekommer en sjelden gang også der, men da holder det med en restart.

 

Er derfor jeg tror at det er kvaliteten på modemdriverne som gjelder, generelt. Uansett, er et sabla styr når sånt feiler... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...