elcash Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 heisann! jeg har en bil med en stygg rustskade på panseret, helt sikkert som følge av steinsprut. jeg slipte og pusset for å få bort all rust, og nå er det en heftig dump der rusten var... et område på omtrent 5x5cm og ganske dypt har blitt pusset bort fra fronten av panseret. jeg er litt usikker på om jeg bør sveise eller bruke en eller annen form for fugemiddel, så jeg spør dere: kan jeg fuge over og pusse panseret, eller vil det bli veldig stygt/dårlig/svakt? problemet her er at jeg ikke kan sveise, selv om jeg sikkert kan lære meg det ganske fort. men dét igjen betyr nok at sveisingen nok ikke blir topp... med andre ord så heller jeg selv til å bruke en eller annen form for "fugemasse". og isåfall: hva skal jeg bruke for å tette dumpen i panseret så det blir jevnt og pent? noe jeg kan kjøpe på f.eks. biltema? evt noen andre, gode tips? hva slags sandpapir er allright å bruke for å pusse grovt på metall/fugemasse, og hva bør jeg bruke for å pusse fint for å jevne ut lakken? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 legg en planke over og slå med stor hammer på undersiden.. etter det tar du å pusser med en hard bit så du ser hvor det gjennstår å banke ut.. Når du selv er fornøyd tar du sparkel som er beregnet for det og legger over, og pusser over greia.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå