apoxdigital Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Hei, har nå hatt Fujitsu Siemens A1630 en god stund og aldri hatt problemer, men de siste to månedene har det balla på seg med et EKSTREMT stort problem. Jeg har en ekstern HD tilkoblet til den og bruker selvsagt ekstern mus. Av og til så finner maskinen ut at "nei, jeg bare disconnecter disse to for gøy jeg", og jeg får en gul melding om USB DEVICE NOT RECKONIZED ett eller annet. Dette er ihvertfall morro midt i World of Warcraft og slike ting og mens jeg jobber med 3D Studio Max. Jeg har prøvd det meste som å unninstalle windows og formatere alt og alle diskene, flashe bios etc, men har det problemet fortsatt. Skjer helt random og jeg må som oftest restarte maskinen etter dette og det er som oftest 50/50 prosent sjanse om det virker etter restart. Er det noen som i det hele tatt har vært borti lignende eller vet hva som skjer her ? Jeg blir utrolig lei meg hver gang det skjer fordi jeg får verken jobba eller spilt uavbrutt. Bruker forresten Windows XP med SP2, prøvde med SP1, men det skjedde der og. Jeg tenkte først at kanskje det er HD'en eller musa som feiler noe, men har brukt de leenge på en annen maskin og det skjer aldri. Håper på noe hjelp i min fortvilelse. Endret 12. februar 2005 av apoxdigital Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 hørtes litt rart ut...støtter maskina di USB 2.0 .?? hvis ikke kjøp et PCI kort med USB 2.0 på snarest..hvis du har 2.0 aner jeg ikke hva det er...du har sjekket at alt er ok i enhetsbehandling.?? Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 hørtes litt rart ut...støtter maskina di USB 2.0 .?? hvis ikke kjøp et PCI kort med USB 2.0 på snarest..hvis du har 2.0 aner jeg ikke hva det er...du har sjekket at alt er ok i enhetsbehandling.?? Det er en ganske ny bærbar og selvsagt støtter den USB2.0. Håper du tulla, men jeg beklager, jeg er ikke i humør til slikt. Når det bøgger seg så er det USB Human Interface Device som det blir noe galt med i device manager. Ellers er den helt fin. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) tulla ikke...fikk bare ikke med meg at det var en bærbar det gjaldt....håper du får løst problemet..(og humøret...).prøvd ei anna usb mus..??meldinga du får der gjelder vel musa tror jeg... Endret 13. februar 2005 av loddebolten Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Har enda ikke fått rettet på dette problemet. Er det noen som har noe aning om hva det kan være ? Lenke til kommentar
sjursjur Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 hei. jeg har også problemer med USB, med et USB ASIO lydkort. Jeg mistenker denne maskinen for å ha for liten strømforsyning. du kan prøve med en ekstern USB hub med egen strømforsyning, men jeg kan ikke garantere at det virker. Funka ikke for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå