Martin A. Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hei. Har satt opp en apache på min maskin(Win XP Home), men får den ikke til å starte når jeg redirectet port 80 til meg selv fra routern (Jensen Highspeed Wireless Router). Det som kommer når jeg prøver å starte er: Bare ett bruk av hver enkelt kontaktadresse <prootokoll/nettverk adresse/port> er vanligvis tillatt. : make_sock: could not bind to adress 0.0.0.0:80 no listning socket available, shuting down Unable to open logs Brukte først port 88, og det funka helt supert. Men pga skolenettet er begrenset, tenkte jeg at jeg skulle sette den som 80, da jeg har muligheten til å legge skoleoppgaver rett ut dit, og hente det på skolen. Noen som har vært borti det samme? -Martin Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 forward port 88 til 80 ut mot internett da, det skal vel gå i routeren Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 ut, er det TCP, eller UDP ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 udp tror jeg, er jo bare å teste. Kom med en ip Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Nå har jeg testa, men siden 80 er registrert på "Web" allerede, så tar alt seg når jeg prøver å sette den til min maskin. Dobbelt sett av alle porter er en annen ting som skjer Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 du setter apache til 88 og så forwarder du port 88 til port 80 udp i routeren. Er det det du har gjort? det har virket ok for meg før. 8080 er en annen port du kan bruke Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg har prøvd det som er.. Kan jo bruke 8080, men vil ha det slik at jeg kan bruke domenet til både ftp og http... Derfor tror jeg at jeg resetter routern i morra Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 ok, men gn og lykke til. er bare å pme (*bsd er en kjekk ting) Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Får jeg skjmkortet til uka, så setter jeg nok opp en server til uka, vis alt går som det skal.. Blir nok en eller annen form for linux ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå