Dings Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg hjar utført den modden som står beskrevet rundt om på forumet her ved at man monterer en 80mm vifte på i stedet for den 60mm viften som er der. Første gang jeg bootet gikk det fint, men andre gangen vil ikke PCen starte fordi (jeg tror) at hovedkortet merker at viften går for sakte rundt... Noen forslag til hvordan hovedkortet til å tro at alt er som det skal være og at viften holder et høyt nok turtall? Har et MSI K7T266 Pro 2 med en XP1600+ Lenke til kommentar
Dings Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Sorry feil kategori... Så det først nå... Lenke til kommentar
The man! Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 sett en annen vifte i cpu-kontakten, men da må du jo såklart ha en ennen vifte. det går vel an å stille på noe i biosen slik at den ignorerer hastigheten på vifta. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Gå til msi sine sider å last ned bios oppdatering som fixer dette problemet med lavt turtall på vifta Lenke til kommentar
Boxster Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 23:00, Fixer'n skrev:Gå til msi sine sider å last ned bios oppdatering som fixer dette problemet med lavt turtall på vifta Jeg er litt intresert i dette problemet for jeg har akkurat det samme HK. Uansett vil bare den nyeste BIOS driveren til dette HK fikse problemet?? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 egentlig fikser de vel ikke problemet særlig. enkleste er å skru av cpu-fan detect. Lenke til kommentar
Boxster Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 23:00, Fixer'n skrev:Gå til msi sine sider å last ned bios oppdatering som fixer dette problemet med lavt turtall på vifta Jeg er litt intresert i dette problemet for jeg har akkurat det samme HK. Uansett vil bare den nyeste BIOS driveren til dette HK fikse problemet?? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Bios 3.5 til kortet skal fikse lavere turtall, ikkje perfekt hos meg. Ulikt turtall som nedre grense på de 3 viftetilkoblingene på kortet (med samme Enermax vifte). Fra Bios 3.2 kan CPU Fan Detection "disables", har kjørt slik siden november i fjor siden eg har papst vifte på kjøleren uten turtall giver (har Bios 3.5 nå). Dersom CPU Fan.. er "enabla" får man en advarsel og et valg om en vil slå av maskina eller ignorere at vifta ikkje går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå