Gå til innhold

Forum med støtte for bilder og attachments?

Anbefalte innlegg

Har i lenger tid kjørt et phpBB. Skal jeg legge inn linker til filer eller bilder der i dag må jeg laste de manuelt opp via ftp eller til fototjenester og linke dem harfra inn i forumet.

Lurer derfor på om noen vet om noen andre boards enn phpBB som støtter upload av bilder og evt filer? Fant en gang et mod til phpBB men denne var rimelig vanskelig og installerte og krevde en del ekstra plugins greier rett på server for å kunne vise thumbnail av bildene man lastet opp. Dette ble litt for mye for mine enkle kunnskaper innen php og scripting.

Vurderer også sterkt å evt bytte hostingleverandør hvis noen har bedre støtte for dette enn andre. Er i dag kunde hos b-one og har fått 0 svar på mailer jeg har sendt til supporten der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Invisionboard er også ikke gratis lenger, og man må ha Zend encoder på webserveren sin (noe de aller færreste har) for å få brukt trial-versjonen (som bare er gyldig i 30 dager?). Det er mulig SMF ( www.simplemachines.org ) har en slik feature som du snakker om, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Invisionboard er også ikke gratis lenger, og man må ha Zend encoder på webserveren sin (noe de aller færreste har) for å få brukt trial-versjonen (som bare er gyldig i 30 dager?). Det er mulig SMF ( www.simplemachines.org ) har en slik feature som du snakker om, men er ikke helt sikker.

Jeg søkte litt rundt på google istad, og fant et sted hvor man kunne laste ned Invision Power Board 1.3 final. Den var jo gratis før, men kan jeg bruke den nå da? Tenker på siden Invision Power Board koster penger nå...

Lenke til kommentar
....og man må ha Zend encoder på webserveren sin (noe de aller færreste har)....

Serveren må ha installert Zend Optimizer for å kunne kjøre Zend Ecoder krypterte filer. Dette er noe en hver host burde ha installert - selv om det sikkert ikke er alle som har det.

Vet du om domeneshop.no har det installert?

Lenke til kommentar

De burde ha det, for i tillegg til at det gjør det mulig å kjøre encoded files så forbedrer den hastigheten på scriptene - og det faktisk ganske mye.

Jeg vet ikke om de har det, har du webhotell der?

I så fall kan du laste opp en fil med følgende innhold:

<?php

phpsysinfo();

?>

Hvis ikke må du nesten sende mail mail til support.

Lenke til kommentar
De burde ha det, for i tillegg til at det gjør det mulig å kjøre encoded files så forbedrer den hastigheten på scriptene - og det faktisk ganske mye.

Jeg vet ikke om de har det, har du webhotell der?

I så fall kan du laste opp en fil med følgende innhold:

<?php

phpsysinfo();

?>

Hvis ikke må du nesten sende mail mail til support.

Nei, jeg har ikke webhotell der, men vurderer å bestille det derfra. Noen her som har webhotell som vet om domeneshop støtter det, eller evnt. kan kjøre det scriptet som ???????? skrev i posten over?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...