Gå til innhold

Sapphire radeon 9800xt....

Kim14

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med varmen på mitt skjermkort, det klarer seg fint i noen spill, men i enkelte blir det som et bål som man kan steke pølser på.... :cry:

Det pleier å holde seg stabilt på 70C men nå for tida ligger det på 85-88C..

Noen som har et fint forslag til å senke temperaturen...?

Har tenkt på vannkjøling, men med mitt uhell har jeg blitt fra snakket det fra en del kompiser... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, eide et R9800 PRO som ble flashet til XT og deretter voltmoddet.

På denne hadde jeg en Danger Den Maze 4. Enda fikk jeg core temp på over 60 frader under load.

Til sammenligning har jeg nå et x800xt som med den samme blokka gir meg temperaturer under 40 grader under load.

Poeng: R350/R360 kjernen blir grisevarm. Ville først undersøkt den kjøleren som sitter på; fjerne støv og skitt. Hvis dette ikke senker tempen, så bytt til en Artic Silencer.

Uansett ville jeg skrudd av org. kjøleren og skiftet kjølepasta, fortrinnsvis Artic Silver.

Når det er sagt, kortet tåler greit 80-90 grader.

mvh r

Lenke til kommentar

hei igjen...

Takk for alle svar... har prøvd å optimalisere luftgjennomstrømmingen optimalt, ganske greit nå.. men trur jeg hadde klart noe bedre... :hmm:

Men er det er det noen som vet om et ganske bra kjølingsett som er stille...

Vil egentlig ha dette.... :D

Om noen kunne postet et bra komplett sett eller ha satt et ganske bra sett til cpu-gpu-hd... trenger ikke no spesiell pris på dette da det er muttern som har penga... :cool:

Lenke til kommentar

har 5 kab-vifter-org. ati vifte- boxed amd 64 vifte.. alt har perfekt temperatur... men bråker no ut av h*****... holder en stødig temp i kabbet på ca.30-35C... det er bare skjermkortet som er utrolig varmt...

Endret av Kim14
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...