Gå til innhold

Den store DS tråden!

Winters

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har ikke lært meg onkelig å bruke touch enda men blir sikkert digg hvis jeg lærer meg det.. det eneste jeg bruker touch på er metorid prime: first hunt det er bare så sykt digg med touch der det blir som en mus

:yes::love:

Regner med (håper) at det komme flere FPS titler som dette!

Lenke til kommentar
har ikke lært meg onkelig å bruke touch enda men blir sikkert digg hvis jeg lærer meg det.. det eneste jeg bruker touch på er metorid prime: first hunt det er bare så sykt digg med touch der det blir som en mus

:yes::love:

Regner med (håper) at det komme flere FPS titler som dette!

det blir jo golden eye: rouge agent :love:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor billig det er mulig og skaffe seg DS?

Leste en plass at den kostet 700,- på lefdal, kan dette stemme? :dontgetit:

Den kostet 895 på lefdal, men jeg tror introduksjonstilbudet er over. Prisene ligger vel på 1395 (veiledene pris) nå. Mulig at noen holder den lavet prisen ennå, men tviler.

Lenke til kommentar

Den kostet 895 på lefdal, men jeg tror introduksjonstilbudet er over. Prisene ligger vel på 1395 (veiledene pris) nå. Mulig at noen holder den lavet prisen ennå, men tviler.

lefdal i sandvika holder enna den lave prisen :D

Lenke til kommentar

Var på lefdal idag og der kostet den 1100,- :(

Men jeg fikk sett litt på den og studert den :yes:

Den er nok ingen PSP, men den så veldig fin ut og touchscreenen var fet.

Tror nok jeg prioriterer minnekort foran DS, men om jeg får lurt broren min til og kjøpe seg en DS så kommer jeg nok til og snike meg til og prøve den litt ja ;)

Lenke til kommentar

Er det noen som har kjøpt seg Nintendo DS og har noen erfaringer de vil dele? Og da mener jeg litt mer utfyllende erfaringer og ikke bare "jeg digger min DS". Det jeg har hørt, er at man trenger bare et spill for å spille multiplayer, og man kan spill med folk innen 30 meters radius. Det er jo helt genialt hvis det virkelig er sant! Touch screen virker også ganske spennende, og at nintendo kjører litt retro "game & watch" stil gjør meg ingenting (minner meg om donkey kong @ game & watch), er bare kult! Men pga den stive prisen per spill, kommer jeg ikke til å skaffe meg DS, før gamer.no gir et spill 9 eller 10 i karakter og har multiplayer (som også får høy karakter) i tillegg. Er det noen steder som fortsatt selger DS billig (800kr klassen) ?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp besøkt en kamerat som også har en DS. Vi spilte Mario 64 DS linket. Det var utrolig gøy :)

Å bruke touchskjermen som analog kontroll fungerte faktisk bedre enn jeg trodde. Tok litt trening, men etter en stund fikk jeg taket på det. Dessverre så la jeg att Metroid Hunters spillet mitt så vi kunne ikke teste det i MP. Begge måtte ha spillet for å linke det. Men Mario fungerte helt fint med et spill.

Det skulle ha vært flere baner å velge mellom, var bare 4stk. Den ene var utenfor slottet til Prinsesse Toadstool, en i rushebanen, en Mario Sunshine inspirert bane og en litt rotete bane med noen kuler som ruller rundt. Vi hadde det iallefall meget morro, ble mye slåssing om stjernene :D

Eneste rare er at jeg husker noe om at DS'en skulle varsle om det var spill i nærheten når den var i dvalemodus, men det viste seg å ikke være sant. Menmen, egentlig ikke noe å ripe opp i :)

Skal rapportere i morgen om Metroid Prime Hunters MP runde.

Lenke til kommentar
Eneste rare er at jeg husker noe om at DS'en skulle varsle om det var spill i nærheten når den var i dvalemodus, men det viste seg å ikke være sant. Menmen, egentlig ikke noe å ripe opp i :)

Jeg sier meg litt uenig der. Min mening, er at det faktisk er noe å ripe opp i. Det er ganske uheldig at den egenskapen er fjernet, da det gjør det mye vanskeligere å få kontakt med ds-spillere på for eks en flyplass, uten å vifte rundt med ds'n konstant, mens man springer rundt som en tulling for å se etter andre som har den. Det ødelegger liksom litt av poenget. Altså, om jeg sitter og spiller single-player mario, og en annen sitter å spiller single-player wario ware, og vi ikke ser hverandre, så kommer vi sannsyneligvis aldri til å finne hverandre. uansett, poenget mitt er, det er alt for kinkig å finne noen for "random" linking. Det skulle vært mulig å sette DS'n i hook-up mode eller noe, slik at den sa ifra om alle mulig andre som var i hook-up mode, og at man kunne øyeblikkelig hoppe i en picto-chat session med de.

Lenke til kommentar

Ja du sier noe der.. men jeg lurer på om vi ikke ventet lenge nok når vi testet. Skal sjekke igjen litt senere i dag. Med Pictochat som tok det rundt 20s før DS'en registrerte at noen hadde kommet inn i chatrommet.

Skal teste Metroid og selfølgelig litt Mario igjen, det var jo konge :D

Lenke til kommentar

i dag hendte det noe utrolig.... jeg gikk inn i den lokale elektronikk butikken der de har sluttet å selge gamecube- spill, men jeg gikk inn for å se om de hadde ds allikevel, men jeg trodde de hadde sluttet å selge alt nintendo der. og da jeg kom inn møtte det meg et fantastisk syns. en hylle full av ds- innpakninger og ds spill. så nå skal jeg begynne å spare opp til DS, får jeg ikke råd med det første kjøper jeg den bare for konfirmasjonspengene som ikke er langt unna

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått testet MP med Metroid Prime Hunters. Fikk ikke testet så altfor lenge pga. batteriet mitt ble rødt. Men satt i en times tid. Suverent med tommelstroppen altså :)

Det var 4 baner å velge mellom. Bare deathmatch, men det var veldig morro. Vi lærte oss banene først og så var det full kamp. Hver runde tar 5 minutter. Det er plass til 4 personer i MP i spillet. Banene var veldig detaljerte og fine, Noen mer detaljert enn demobanen som er for SP.

Vet ikke hvor mye mer batterie det tar å spille MP, men regner med at det er en del mer. Har ikke akkurat tall på det, men kanskje 10-20% mer.

Testet også om det faktisk var varsel om et MP spill var i gang, men det var det dessverre ikke. Veldig synd, men håper det kommer i en oppdatering etterhvert. Det blir sikkert ikke før etter E3 eller noe, da DS går online.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...