Gå til innhold

Den store DS tråden!

Winters

Anbefalte innlegg

Jeg så en post lenger oppe..."DS er jo en bra Gameboy..."

La meg få en ting klart: DS er ikke en Gameboy!! Det er så mange som ikke skjønner det. Sorry... måtte bare få det ut...

On Topic: Jeg skjønner ikke hvorfor så mange synes at DSen er stygg... den er jo ikke det. Og det med at den føles som billig plast: den føles som plast, men for meg så føles den ikke billig på en måte. Den er også laget av et billigere materiale enn PSP, for at den skal bli billigere.

Jeg er veldig fornøyd med DSen som jeg fikk til bursdagen min. Jeg hoppet av glede når jeg åpnet den :p Det var helt pinefuldt å se på at den ladet. Det tok jo en evighet for meg...selv om lade tiden er kort(tror det var 4 timer...)

Jeg synes DSen er helt fantastisk. Den annbefales.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Må jo få denne opp nå som vi nordmenn har fått DS til landet :D

Har spilt litt Metroid Prime Hunters (demo). Genialt med FPS på DS må jeg si. Bare man blir vandt med det så blir det nesten mus og tastatur :p

Fikk tak i Warioware Touched. Suverent med over 180 minispill som både er moro og sære :)

Jeg angrer ihvertfall ikke at jeg valgte DS, endelig litt skikkelig gameplay å prøve ut!

Lenke til kommentar

Har anskaffet en DS, og selv om jeg nok holder en knapp på at min personlige favoritt i håndholdtkonkurransen er PSP tror jeg DS har endel styrker, men også noen svakheter.

Størrelsen er litt uheldig med tanke på å spille lenge synes jeg, den er rett og slett litt tung å holde i lengden..

Særlig om man spiller med "pennen" blir det litt knotete og krampetendenser.

Styrkene synes jeg er flere kontrollmuligheter enn PSP, pluss mulighetene som to skjermer (større vertikal flate) gir.

Foreløpig har jeg spilt mest Zoo Keeper, et glimrende puzzlespill ! Hadde dilla på flashvarianten også, men DS utgaven er mye bedre faktisk. :D

Metroid demoen gir inntrykk av at analogkontroll med touch faktisk kan være intressant. Litt synd at det er vanskelig å holde DSen skikkelig når man skal bruke alle knappene..

Gleder meg til å teste flere originale DS spill, ser f.eks. frem til "Yoshi Touch'n'go" der endel av DSens fortrinn ser ut til å utnyttes skikkelig.

Før noen troll hopper frem, vil jeg nevne at jeg ikke er en fanboy i hverken den ene eller den andre leiren. Jeg er mest intressert i spill for spillenes og moroas skyld, ikke for å "støtte en produsent"..

Lenke til kommentar
Metroid demoen gir inntrykk av at analogkontroll med touch faktisk kan være intressant. Litt synd at det er vanskelig å holde DSen skikkelig når man skal bruke alle knappene..

Gleder meg til å teste flere originale DS spill, ser f.eks. frem til "Yoshi Touch'n'go" der endel av DSens fortrinn ser ut til å utnyttes skikkelig.

Syns Metroid Prime Hunters demoen er genialt bra. Har du testet med tommelstrappen? Bli litt krampe i tommelen som kontrollerer Samus (jeg bruker venstre) etterhvert, men det trenes man bare opp i :)

Bruker tommelstrappen på høyretommel og det fungerer veldig bra. Like god respons som på mus og tastatur med meg nå etter 25min spilling ca.

Ser også frem til Yoshi Touch'n Go! Sitter med Warioware nå og det er veldig morro. Genialt med gameplay med puste, trykke, respons øvelser osv osv.. :p

Lenke til kommentar

Jeg mener nå det at hvis man er en person som er genuint spill-interessert burde valget lett falle på nintendos nye håndholdte, som staser på det innovative, fremfor det samme vante (evt. kjedelige...)

Og designet til PSP'n er hypet litt i meste laget føler jeg. Eneste fordelen jeg kan se ved sonys maskin er den noe større skjermen. Men å bruke det at man kan se film på den som et argument mot DS', er nesten til å le av. Hvor artig er det å sitte å se på film på en 4,5" skjerm? Og dette er mest sannsynlig filmer som da gjerne har gått på kino flere måneder i forveien. Begrenset hvor revet med av en film man blir i PSP'ens mini format. Nei, takke seg til gode, innovative spill (og hardware), som pusher bransjen og tørr å gjøre noe nytt fremfor å hoste opp det samme gamle om igjen.

Jeg synes ihvertfall det er en skam at design/hip'ness/status veier mer for mange "gamere". For all del, jeg tror PSP kommer til å slippe en god del gode titler og, og jeg er fan av bransjen i sin helhet. Men jeg respekterer nintendo's tankegang veldig mye mer enn sonys.

Uansett hva man velger, håper jeg man kan svelge jappe-syndromet når man evt. skal ut å handle.

Mvh. Anders

Lenke til kommentar

Jeg valgte DS delvis pga. at jeg er en Nintendo fan da. Men grunnen til at den frister mer enn PSP er fordi alle spill blir unike og for en håndholdtkonsoll er dette ganske viktig (for meg iallefall). Jeg gidder jo ikke kjøpe en håndholdtkonsoll som har akkurat (stort sett) de samme titlene på sin "konsoll versjon".

De som har DS skjønner at denne tingsen kan dra spill til det neste nivået gameplaymessig. Jeg sitter her med mange ideer og tanker for hvilke muligheter touchskjermen og mikrofonen har i ulike type spillsjangrer, spesielt eventyr og strategi.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Syns Metroid Prime Hunters demoen er genialt bra. Har du testet med tommelstrappen? Bli litt krampe i tommelen som kontrollerer Samus (jeg bruker venstre) etterhvert, men det trenes man bare opp i :)

Bruker tommelstrappen på høyretommel og det fungerer veldig bra. Like god respons som på mus og tastatur med meg nå etter 25min spilling ca.

Har forsøkt tommelstrappen, men fikk det ikke til å bli skikkelig behagelig jeg da :(

Kanskje jeg har for store hender ? Synes liksom strappen var litt i korteste laget jeg..

Lenke til kommentar
Har forsøkt tommelstrappen, men fikk det ikke til å bli skikkelig behagelig jeg da :(

Kanskje jeg har for store hender ? Synes liksom strappen var litt i korteste laget jeg..

Jeg har testet litt forskjellig måter med den.. Det som fungerer best for meg er å feste den så langt ut på tommelen som du klarer. Du kan egentlig velge om du skal skyte med L eller R, selv foretrekker jeg L og bruker venstre tommel til å styre. Blir litt krampeaktiv i tommelfestet etterhvert med den tommelen du stryrer med, men regner med at litt trening fikser det :)

Strappen er litt kort ja, men der den har litt trøbbel med å strekke til så kan du bare bruke den andre tommelen (neglen fungerer best) på f.eks Morphballen.

Anbefaler at du bare trener litt nå i starten, det ER uvant i starten for du har aldri spillt slik før. En 30 min runde i Metroid burde gi deg følelsen vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Noen som har hørt om det kommer et Zelda spill til DS?

Jeg har skjekket litt rundt etter DS, men når jeg var på elkjøp så var alle reservert.

Hvor mye selger SmartClub den for?

Det kommer et Zeldaspill til DS ja, vet ikke når.

Her er en liste over amerikanse lanseringer for en del spill

March:

Pokémon Dash March 14

Yoshi Touch & Go March 14

Retro Atari Classics March 22

Rayman DS March 28

April:

World Championship Poker DS April 5

Polarium April 18

Puyo POP FEVER April 26

Need for Speed Underground 2

Pac Pix

Meteos

May:

Star Wars: Revenge of the Sith May 1

Madagascar May 24

Animaniancs: Lights, Camera, Action

June:

Touch! Kirby June 13

July:

Nanostray

August:

Lost in Blue

Texas Hold 'Em

Blades of Thunder 2

September:

Frogger

Ultimate Card Games

November:

Ultimate Brain Games

Second Quarter (unannounced date):

GoldenEye: Rogue Agent

Third Quarter (unannounced date):

Tak 3 (working title)

Zoo Tycoon

Bomberman DS

Gyakuten Saiban (working title)

Yu-Gi-Oh! Nightmare Troubadour

Fourth Quarter (unannounced date):

Snowboard Kids DS

Viewtiful Joe DS

Chronicles of Narnia

Dynasty Warriors

Castlevania DS

Dragon Booster

Texas Hold 'Em

Finding Nemo

Nicktoons (working title)

Scooby-Doo! Unmasked

SpongeBob SquarePants (working title)

Crash Tag Team

The Incredibles (working title)

King Kong

Unannounced Date, TBA:

Pac 'n Roll

Advance Wars DS

Animal Crossing DS

Another Code (working title)

Mario Kart DS

Metroid Pinball (working title)

Metroid Prime Hunters

Nintendogs

Super Mario Bros.

Super Princess Peach

Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory

Lenke til kommentar

har hørt rykter om at spilla på PSP er de spilla som var for dårlige på PS1, som f.eks Medevil. (skal finne dokumentasjon senere).

Jeg skal ha DS helt klart pga Mario, Wario, Zelda og den gjengen der :) så gleder jeg meg til å linke å mario 64 ds i påska !! Yeah

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg få DS billigst?

Jeg tror den koster 999 på elkjøp, men jeg har ikke funnet den på elkjop.no

Er det noen som vet med sikkerhet at den koster 999 på elkjøp?

Tror introdukjsonstilbudet er over og den går nå for 1399. Men dersom det er noen som er billigere i nærmiljøet så har de prisgaranti...

Lenke til kommentar

Jeg er meget fornøyd med min DS. har hatt den helt siden november. Wario ware er helt fantastisk (men det spillet mistet jeg i fylla). Minigamesene på mario 64 er utrolig underholdene. Ridge Racer funker og er ganske underholdende... nå gleder jeg meg som en unge til for eks. Kirby! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...