Agres Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jeg har ikke som vane å angripe folk på dette forumet, men om du føler deg truffet så gjaldt posten min ikke bare deg heller da. Pga. av at mange bare mener at DS er for de yngre så er jeg ganske lei av det. Og dette fløt litt over da du postet om det. Beklager dersom du følte det var et personangrep. DS kun for barn? Det ser at ut til at dette treffer deg "dypt", og at du tror vi indirekte kaller deg barnslig. Ikke misforstå, det er ikke det vi mener. Det er ingen tvil om at en Nintendo DS ser mer naturlig ut i hånden på en 10 åring enn en PSP gjør (Sorry at jeg trekker inn PSP i DS-tråden ). Det at Retroboy og andre påpeker at DS faktisk er litt tilsiktet yngre folk behøver ikke være negativt. Jeg er glad i Super Mario-spillene. Har spilt de siden Bros kom ut til NES, og kan fortsatt sette meg ned å kose meg med både det, og de andre spillene i serien. Forskjellen på deg og meg, er at du *ELSKER Super Mario spillene, og er villig til å gå til innkjøp av en håndholdt konsoll for å fortsette å spille de nye spillene i serien. Det er ingenting galt i det. Du må bare innse at Super Mario o.l. faktisk er barnespill også, selv om voksne kan kose seg med det. Akkurat som filmer ala Istid. De er tilsiktet barn, men kan like fullt underholde voksne. Det er ingen skam i det Så, hva vil jeg fram til? Selv om jeg ikke kommer til å kjøpe DS er det ikke fordi jeg er "grafikkhore" (som det så pent heter), eller veslevoksen. Jeg er bare rett og slett ikke like interessert i de spillene som jeg finner på DSen, samtidig som jeg påpeker at de er av den litt barnslig (men ikke mindre gode!) sorten. Lillebroren min har DS. Jeg har PSP. For meg virker det mest naturlig. Jeg tyvlåner hans ofte når han ikke ser det men foretrekke selv PSP p.g.a. spillene. *Bruker super mario som eksempel. Ikke sikkert du elsker de, men du liker nok det og andre eksklusive nintendospill svært godt Du virker altfor opptatt av grafikk. Du bør snart innse at spill er langt i fra bare grafikk. Kanskje du en gang skjønner det når grafikken på spill ikke kan bli bedre. Absolutt en uvane du bør kaste fra deg før eller siden... Den dagen "DS-folk" skjønner at folk som liker PSP ikke gjør det KUN for grafikken vil bli en lykkens dag... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) DS kun for barn? Det ser at ut til at dette treffer deg "dypt", og at du tror vi indirekte kaller deg barnslig. Ikke misforstå, det er ikke det vi mener. Det treffer meg ikke dypt. Alle sier at Nintendo er bare for barn, noe de absolutt ikke er. De fleste Nintendofans er faktisk de som spillte det da de var små.. Heh... det er ikke fordi at det er "barnslig" at jeg reagerer, det er fordi det ikke er sant. Det finnes mange spill for de eldre også, Nintendo har bare et bredere utvalg. Den dagen "DS-folk" skjønner at folk som liker PSP ikke gjør det KUN for grafikken vil bli en lykkens dag... Da burde du sjekke hva folk faktisk krangler om i PSP vs DS tråder. De aller fleste går på at PSP har bedre grafikk og ikke noe annet. Såklart det gjelder ikke alle, men flere enn du tror. Men uansett, dette er vel noe som skal diskuteres i DS vs PSP tråden her på forumet. Så jeg skal ikke poste noe mer om dette her... Endret 25. april 2005 av TCi Lenke til kommentar
Agres Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Da burde du sjekke hva folk faktisk krangler om i PSP vs DS tråder. De aller fleste går på at PSP har bedre grafikk og ikke noe annet. Såklart det gjelder ikke alle, men flere enn du tror. Men uansett, dette er vel noe som skal diskuteres i DS vs PSP tråden her på forumet. Så jeg skal ikke poste noe mer om dette her... Personlig skal jeg aldri nærme meg en DS vs. PSP tråd igjen. Først og fremst fordi trådene er overfylt av følelser framfor argumenter. Ingen av sidene klarer vist å styre seg. Først velger man maskin, så finner man argumentene. Argumentene er som regel syltynne. Ingen klarer visst å innse at begge er gode spillemaskiner, hvor på hvordan man velger kommer fullt og helt ann på smak og behag.. Uansett.. Nok DS/PSP prat her. Dette er en DS tråd. For å rette opp sporet kan vel jeg stille et spørsmål. Lillebroren min (11 år) ønsker seg ett nytt spill til DSen sin. Hvilket bør han velge? Han har Super Mario 64 DS, eller hva det nå heter Endret 25. april 2005 av Agres Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Lillebroren min (11 år) ønsker seg ett nytt spill til DSen sin. Hvilket bør han velge? Han har Super Mario 64 DS, eller hva det nå heter Hva med Yoshi Touch & Go eller Rayman DS? Rayman DS er ute, men Yoshi kommer tidlig neste måned. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Lillebroren min (11 år) ønsker seg ett nytt spill til DSen sin. Hvilket bør han velge? Han har Super Mario 64 DS, eller hva det nå heter Hva med Yoshi Touch & Go eller Rayman DS? Rayman DS er ute, men Yoshi kommer tidlig neste måned. Hmm.. Begge kan vurderes. Har ikke hørt mye bra om Rayman DS da, så i så fall blir det vel å vente på Yoshi Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Fikk meg Super Mario 64 DS idag, men har ikke fått prøvd det mer enn et par min(broren min satt og koste seg med det hele dagen ) Av det lille jeg prøvde så synes jeg det virket "helt greit" ikke noe super utnyttelse av potensialene til DS eller noe, men grei underholdning Lenke til kommentar
mp_man Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Noen som vet når Ridge Racer ds kommer til Norge? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Noen som vet når Ridge Racer ds kommer til Norge? Nei, ingen utgivelsedato foreløpig. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Angående PSP og DS og alder. Nintendo DS er tiltenkt og markedsført til folk i slutten av tenårene, og har hittil solgt mest til disse også. Derfor er det spill som Project Rub kommer, et spill som absolutt ikke er tiltenkt barn. I tillegg selger DSen mye til jenter. PSPen er tiltenkt litt eldre spillere, fordi de har mer penger, er også mer markedsført mot gutter, og selger mer til gutter. GBA er ennå dem håndholdte konsollen som Nintendo markedsfører mot barn. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Nye lanseringsdatoer May 05 - Star Wars Episode III Revenge of the Sith 05 - Tetris Worlds 20 - Pac-Pix June 03 - Ridge Racer 05 - Splinter Cell Chaos Theory 24 - Another Code: Two Memories July 05 - Bomberman DS September XX - Castlevania (working title) XX - Lost In Blue (working title) Q4 2005 XX - King Kong XX - Prince of Persia Warrior Within TBC XX - Mario Kart DS XX - Advance Wars DS XX - Nintendogs XX - Metroid Prime Hunters Kilde: http://gba.n64europe.com/index.php?id=3446 Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Leste på nintendo forumet at noen har klart og kjøre linux på dsen...... http://www.nintendo.no/forum/viewtopic.php?id=11199 Lenke til kommentar
xmidox Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Vurderer å kjøpe meg DS også før jeg stikker tilbake fra USA. Ettersom den er relativt billig her(tror jeg) og fordi jeg ønsker meg underholdning på den lange flyturen hjem. Koster vel 150 dollar her, noe som tilsier en god tusning med dagens valuta tenker jeg, og et spill koster en 30/50-dollar. Uansett, noen som har noe forslag til hvilket spill å kjøpe? Ønsker meg noe med god underholdningsverdi, som ikke blir avansert og hardt og sett seg inn i. Liker relativt enkele spill med mange forskjellige elementer som ikke minster underholdningsverdi med det første. Noen idèer? Lenke til kommentar
_vamecum Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 for en flytur ville kanskje wario ware være bra. Ridge racer kan du vel også plukke opp for en billig penge. fikk kjøpt det for ca 180 kr når jeg var på gdc. mario 64 er jo også kult seff. hm, om du finner en butikk som lar deg prøve litt spill, så er vel det best. Lenke til kommentar
xmidox Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ok, takk for svar. Tenkte på Wario Ware ja. Hvor lenge varer batteriet på DS'n a? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ok, takk for svar. Tenkte på Wario Ware ja. Hvor lenge varer batteriet på DS'n a? Batteriet varer som oftest 7-10 timer. Kommer ann på bruken såklart. Lenke til kommentar
xmidox Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 jøss.. det er jo veldig bra iforhold til psp'n da! varer vel bare en 3/4 timer hos meg. men er ikke "minnekort"-basert DS'n vel? slik at en kan spille av mp3 e.l? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 jøss.. det er jo veldig bra iforhold til psp'n da! varer vel bare en 3/4 timer hos meg. men er ikke "minnekort"-basert DS'n vel? slik at en kan spille av mp3 e.l? Nei til det trenger du et ekstra adapter. Det gir da støtte for SD og Flash. Kommer ann på hvilken du vil ha. Kan også spille filmer på den med adapteret. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ok, takk for svar. Tenkte på Wario Ware ja. Hvor lenge varer batteriet på DS'n a? Kommer helt an på hvor mye du bruker den, jeg har hatt min i nesten 2 måneder og jeg har enda ikke ladet den en eneste gang Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Kommer helt an på hvor mye du bruker den, jeg har hatt min i nesten 2 måneder og jeg har enda ikke ladet den en eneste gang :!: Jeg fikk overraskende Yoshi Touch & Go i posten i dag (noen timer siden). Utrolig artig spill. Flerspillerdelen er kanskje det aller morsomste. Alltid artig å ødelegge og gjøre det vanskeligere for den andre spilleren Fikk også min deluxe stylus. Av metall og plast. Veier betraktelig mer. Og det beste er at den er forlengbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå