tommy_sn Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hei! Noen som vet om noen som leverer bra solfilm og frontrutestriper i Oslo/Østfold til en bra pris? Linker?? Hva er det som er lov å montere når det gjelder dette...? Tommy! Lenke til kommentar
trra Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Strengt forbudt dette, ble selv stoppet noen dager etter at jeg montere en sånn, var vel 6-7cm brei, men den måtte vekk, kun orginal solstrippe fra bilprodusent som var lovlig sa de til meg. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Har hørt at det kun er en viss prosentdel som kan dekkes jeg men...vet ikke om dette stemmer.. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Mener å ha hørt at det skal være min 60 % sikt igjennom front ruten. Har oxo hørt at det ikke er lov til å ha bredere stripe,slik at det dekker max 10 % av front ruten. Dette er kun noe jeg har hørt av kompisser... Heldigvis er ikke dette noe problem der jeg bor. Kun en snut Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Tor Haakon: Det er ikke lov å dekke til frontruten på noen som helst måte med mindre bilen er levert originalt slik, eller har blitt godkjent slik i ettertid. Jeg er så heldig å ha original solstripe i toppen, som faktisk er veldig mørk og stor i forhold til mange andre biler Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Det kan godt hende... i så fall er det liberalisert der jeg kommer ifra. Kan egentlig ikke forstå hvorfor. Solskjerm er tillatt, men ikke film. Har hørt mang historier om film som har sklidd ned og dekket sikten til sjåføren. Andre har ringt kompissen bak for å høre om når det ble grønt lys i krysset... Menner det skulle vært godkjent så lenge en hadde pappir på det, på lik linje som senkesett. men men.... Lenke til kommentar
lupez Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 viss du finner sol stripe med TUV papir på så kan du vel få det godkjent! men står i vegtrafikk loven at påklistrert\lakkert eller en form av farging av sideruter foran og frontrute er ikke tillat. Lenke til kommentar
G_Bone Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 det er lov og sote rutene bak men ikke foran og i frontruta! har en kamerat som driver profft med solfilm til biler og han sier at det er lov og legge stripe i frontruta så lenge den ikke er mer enn 10 cm bred. har selv kjørt med breiere stripe i to år og aldrig blitt stoppa av snut. er du flink og villig til og bruke litt tid på det er det like greit og kjøpe solfilm på biltema,den er helt grei og veldig billig.119 spenn.skal du legge solfilm profft må du fort opp i ett par tusenlapper... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Har montert mye solfilm på bil, så dette har jeg sjekka ganske grundig... Du har lov til å ha 10cm stripe i toppen av frontruta... Hvis du har f.eks gammal Golf med ei lita rute ved sidespeilen på siderutene forran, så kan du sote siderutene (ikke de små "trekantede" rutene helt forran da... Hvis det er noen som kan formulere dette bedre så er det fint... Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Det skal gå bra og ha klistremerke/streamer så lenge denne ikke går nedenom solskjermen. Når du bretter ned solskjermen (der alle cd'ene henger ) og denne dekker mer skulle ikke dette ha noe og si. Men drittsekkene lager vel liv av det uansett. Lenke til kommentar
528i Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 hei her er mye bra! http://www.tuning.no/div_klistremerker.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå