javel Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Har pakket ut BitchX-1.0c16-Linux-glibc2-alpha.tar.gz.Der var det 3 filer:BitchX,wserv og scr-bx.Trodde nå det bare var å kjøre ./BitchX men da kom det opp: cannot execute binary file.Noen her som vet hvordan jeg kjører probrammet.Testet ircii-pana-1.0c19.tar.gz.part,men der kom det opp at jeg manglet både det ene og det andre som tgtent og setupterm :/ Gadd derfor ikke å stresse siden det er mandrake 8.2 jeg har og har hørt at dette er stress å innstalere her. Noen som vet om et greit peer to peer program i linux og i samme slengen? :] Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Det er ofte greiere å installere en RPM-pakke når du bruker Redhat eller Mandrake, bare som et tips. Ellers kan du jo prøve: chmod a+x filnavn Hvis den ikke har executable-bit satt fra før. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Bare føyer til at BitchX-1.0c16-Linux-glibc2-alpha.tar.gz er beregnet for Alpha maskiner. Du skal nok heller laste ned i386. Ta deg en tur til http://www.freshmeat.net hvis du skal ha p2p programmer. Der finner du masse. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Oops, Alpha ja. Da er det jo rart det ikke funker. Da får du nesten skaffe deg en Alpha-maskin da :smile: Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 prøv XChat -en helt god irc klient (den er et vm-hopp over mirc :wink: ) ang p2p så tror jeg det er noe som heter DC++ som kanskje er DC kompatibelt? prøv sourceforge søker både sitt eget register og freshmeat (nesten alle bruker sourceforge, da! :wink: ) Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 http://irssi.org - irssi - er også en genial textmode klient (lik BitchX), og faktisk bedre og mer stabil synes jeg (og jeg har vært en BitchX bruker i flere år). Lenke til kommentar
javel Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Ah,alpha ja,da sier det seg selv:)Har forresten BitchX på shellet mitt,xchat og irssi på maskinen.Syntes BitchX var kjekkere klient en irssi da,men det er jo en smakssak.Eneste jeg har klart å innstalere av BitchX var den gtk versjonen som du kan hente fra mandrake cd'ene.Det rareste med den var at det ikke funket med små å'er og Ø'er der,hehe.Søkte på freashmeat.net og fant hele 62 p2p programmer ja,nice :] Lenke til kommentar
Psy Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Hvis det er Mandrake 8.2 du har, så bare start rpmdrake, søk etter BitchX og installer pakken den lister opp.. fungerer bra. Du må riktignok ha CDene, eller laste ned pakkene den lister opp f.eks fra ftp.uninett.no. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 BitchX 1.0c16 er forøverig gammel. BitchX 1.0c19 er nyeste. (Forøverig er bitchx kildekoden styggere enn odd nerderum.) Funnet en del bugs i BitchX, prøv blant annet å still systemklokka tilbake og se hva som skjer med bitchx klokka (i 1.0c19)... Og XChat er grei i en overgangsfase fra windows, men tekst-klienter er: 1. mer praktisk (spør du meg). 2. raskere og mer effektive. 3. mer sexy... Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 er det mulig å være på flere kanaler sammtidig med en tekstbasert irc klient, eller må man bare åpne programmet flere ganger? vel.. kommer jo seff ann på programmet.. for øyeblikket har jeg xchat-text _________________ Watch your right watch your left watch the right watch the center AND WATCH YOUR BACK!!! [ Denne Melding var redigert av: Arntfinn på 2002-06-21 14:22 ] Lenke til kommentar
javel Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Den 2002-06-21 14:21, Arntfinn skrev: er det mulig å være på flere kanaler sammtidig med en tekstbasert irc klient, eller må man bare åpne programmet flere ganger? vel.. kommer jo seff ann på programmet.. for øyeblikket har jeg xchat-text _________________ Ja i BitcX og irssi så er det bare å ta /window new hide så lager du flere vinduer.Og du bruker ALT-1-2-3-4 osv for å flytte deg mellom vinduene. Lenke til kommentar
javel Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 23:05, Psy skrev:Hvis det er Mandrake 8.2 du har, så bare start rpmdrake, søk etter BitchX og installer pakken den lister opp.. fungerer bra. Du må riktignok ha CDene, eller laste ned pakkene den lister opp f.eks fra ftp.uninett.no. Vet men det er jo den gtk versjonen jeg ikke fikk til små å'er og ø'er med :wink: Lenke til kommentar
javel Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 BitchX 1.0c16 er forøverig gammel. BitchX 1.0c19 er nyeste. (Forøverig er bitchx kildekoden styggere enn odd nerderum.) Funnet en del bugs i BitchX, prøv blant annet å still systemklokka tilbake og se hva som skjer med bitchx klokka (i 1.0c19)... Prøvde å innstalere den siste der ja men det var da det kom opp "can not find tgtent og setupterm" :sad: Gadd derfor ikke stresse da dette skulle være meget stress å legge inn i mandrake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå