Gå til innhold

768Mb TwinMos DDR PC2100

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har 768Mb(1x512+1x256)( :wink: ) DDR PC2100 Ram i CL 2.5 hastighet. Jeg lurte på om det er en merkbar forskjell mellom CL2 og Cl2.5!? Jeg kikka litt i BIOSen og så en funksjon som het 1T Command. Hva gjør det? Jeg leste i HK håndboka og der stod det at RAMMen går fortere. Er det lurt å ha denne instillingen aktivert? Hvaslags innstillinger er lure å ha i BIOSen i forhold til RAM? Håper dere kan hjelpe!!

mvh:

DR.X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min 256MB TwinMOS brikke funka ikke 1T kommando, uansett. Enten låste det seg, eller store problemer i MemTest...

Ellers vil jeg anbefale å kjøre på CL2. De aller fleste CL2.5 brikker klarer det fint, på TwinMOS er det ikke noe problem.

Jeg skal til å kjøpe mer RAM nå og lurer på om det er best å ha brikker på samme størrelse, eller har det ikke noe å si?

Blir det vanskeligere å overklokke minnet når man har mer enn en brikke?

Er det enklere å overklokke en 256MB enn en 512MB?

Håper noen med peil kan svare :smile:

Lenke til kommentar

Hei!

Når jeg var innom BIOSen for å klokke RAM'en til CL2 så at det var mange andre ting som jeg måtte stille inn!! Hva skal disse parameterene stå på? Det var:

Row precharge Time (3T)

RAS pulse Width (6T)

RAS to CAS Delay (3T)

Bank Interleave og(disabled)

Burst Length !! (5QW)

Skal jeg bare la de stå sånn som de var og BARE forandre CAS latensy eller må jeg også tulle med de andre instillingene?? PLEASE give me a answer!!

PS: Hva skal AGP aperture size stå på nå som jeg et G4 med 128Mb og 768Mb RAM?????(står på 128Mb)

Dr.X

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...