Forrest Gump Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Det ligger ett program på online cd-en som heter SetupST.exe. Det programmet skulle jeg bruke for og sette modemet til bridge. Det virket for meg. Vet ikke om du allerede har prøvd det eller om det er bridge du vil ha det som. Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Når jeg prøver så mister jeg forbindelsen til internett, og jeg får følgende feilmelding: "The Wizard was unable to configure the SpeedTouch device" "Following error occured:" Communication error (#204): 13001 "For more information contact your Service provider." Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 harddisk lampa blinker hele tiden. Lenke til kommentar
tonyM Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Du la inn ny firmware fra site'n i UK - ikke sant? - Har du forsøkt å legge inn firmware fra den Nederlandske site'n? Det gjorde jeg, og de originale templates var atter på plass - og de fungerte! Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg la inn firmware fra SpeedTouch. Det virket ikke, og deretter avinstallerte jeg det. Det jeg satt igjen med var enkelske templatefiler. Jeg har ikke klart og finne de originale world-templatene. Hvis jeg ikke tar feil så er det dette som er årsaken til at jeg får feilmelding når jeg prøver å kjøre SetupST fra Telenor-CDen.(Det er faktisk bare den engelske firmwaren jeg nå kan installere). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Må jeg bytte modem? Neppe, jeg har da fått samme feilmeldingene når jeg satte igang med lignende prosjekter og med litt triksing som resetting, sletting av templates og innlegging av nye så får man det som regel opp igjen. A. Får du slettet de PPPoA-templatesene? B. Har du resatt modemet til fabrikkinnstillinger? C. Får du lagt inn std-templates og kjørt wizzarden i modemet sin webconfig og får valgt vpi/VCI 8/35 eller 0/100? D. Disse filene jeg la ut er svjv de som du spør etter. Selv de orgtinale templatsene må justeres i denne wizzarden. Endret 16. februar 2005 av agvg Lenke til kommentar
tonyM Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg la inn firmware fra SpeedTouch.Det virket ikke, og deretter avinstallerte jeg det. Det jeg satt igjen med var enkelske templatefiler. Dette er fordi firmware ble lastet ned fra speedtouch.co.uk. Denne versjonen er tydeligvis skreddersydd for engelske forhold. Prøv å laste ned den samme firmwaren fra speedtouch.nl (default templates som passor for oss hardbarkete nordboere). Jeg sitter på jobb nå - og har ikke nøyaktig lenke tilgjengelig, men vet at den ble postet for et par dager siden av "agvg". I tillegg lastet jeg ned en zip'et fil med software fra speedtouch.co.uk (sannsynligvis den originale CD'en som burde ha fulgt med modemet - og Telenor har "glemt" å legge ved...). På denne CD'en fant jeg verktøy for å oppgradere firmware - i tilfelle ditt modem befinner seg "in limbo" akkurat nå. Er du interessert, så kan jeg forsøke å grave opp litt mer nøyaktig info senere. Lenke til kommentar
ulvemannen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei Jeg gjorde akkurat samme "tabben" som deg. Husker ikke nøyaktig hva jeg gjorde for å fikse feilen men tror dev ar noe i retning som: Skaff det online startpakke version 1.1 der ligger de norske template filene under katalog Alcatel. Gå inn på modem og last opp den norske template filen. Bruk så den engelske "set up wizard " til å laste inn den norske templaten. Klart som blekk? Tror det var slik jeg ordnet feilen. Lenke til kommentar
tonyM Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Bare en tanke... Har du "installert ADSL" fra Telenor-CD'en på den maskinen du bruker til å kommunisere med modemet? I såfall bør du avinstallere dette igjen før du kjører noen av setup-verktøyene. PPPoE-driveren som blir installert går visstnok ikke så godt sammen med de øvrige verktøyene... Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 En ting som irriterer meg er at etter jeg fikk dette problemet så har hardisklampen blinket svakt hele tiden, både når jeg er på nett og når jeg ikke er på nett. Hjelper ikke å installere windows på nytt. Kanskje det er en hardwarefeil? Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Oppsettet mitt på 10.0.0.138 ser nå slik ut: Configuration Region:World Provider:Basic Service Name:Routed PPPoE - DHCP - NAPT Service Description:Routed PPPoE Packet Service configuration using always-on session connectivity. Last Configured:Configuration set by Embedded Wizard System Software Version:4.2.7.16.0 File:LLT6AA4.27G Board type:ADNT-Q Template Overview user.tpl:Routed PPPoE - DHCP - NAPT pppoa.tpl:Routed PPPoA - DHCP - NAPT br.tpl:Bridged Ethernet Configuration Template Properties user.tpl: Region World Provider Basic Service Routed PPPoE - DHCP - NAPT Description Routed PPPoE Packet Service configuration using always-on session connectivity. Compatible Yes Factory template No Derived from pppoe.tpl (from factory) pppoa.tpl: Region World Provider Basic Service Routed PPPoA - DHCP - NAPT Description Routed PPPoA Packet Service configuration using always-on session connectivity. Config Version 1.2.0 Compatible Yes Factory template Yes br.tpl: Region World Provider Basic Service Bridged Ethernet Description User specified Bridged Ethernet configuration using a fixed IP address for the host PC(s). Config Version 1.2.0 Compatible Yes Factory template Yes Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Oppsettet mitt på 10.0.0.138 ser nå slik ut: Dette er jo helt standard oppsett, du har alle de tre std templatesene og nå bør det fungere helt greit i både PPPoE og i brigde. Modemet har ingenting med dette andre problemet du har og gjøre. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hva er default passord til 510i modemet ? (10.0.0.138) Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 er ikke noe default passord Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 er ikke noe default passord Får spm om passord, øverste står admin på og siden må jeg angi passord. (i en liten vindu, rett etter 10.0.0.138) Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Jeg vurderer å bytte ISP, håper dette fikser problemet med oppsett i modemet. Oppdager stadig vekk flere feil. Nå virker ikke UDP lenger heller. Endret 20. februar 2005 av Zapking Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) brukernavn adsl passord 1024 dette er admin passordet ps: dette har ikke noe med isp og gjøre men at du har rota det til selv da Endret 20. februar 2005 av sniperdybe Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Men da får jeg jo nytt brukernavn og passord, og telenors innstillinger byttes med nye ISP innstillinger? Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 arf Men da får jeg jo nytt brukernavn og passord, og telenors innstillinger byttes med nye ISP innstillinger? joda er nok det beste for deg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå