Zapking Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Jeg har satt opp modemet som en ruter, men får ikke gjort om til modem igjen. Jeg prøvde å installere firmware fra internett,men fant bare fra denne siden:SpeedTouch :: UK & Ireland :: SpeedTouch 510 Så nå ser oppsettet slik ut: Configuration Templates ---------------------------- Template Overview ---------------------- Filename Service ---------- --------- custom.tpl UK PPPoA (With Custom Settings) default.tpl UK PPPoA (With Default Settings) Jeg klarer ikke å finne de originale custom & default.tpl filene noe sted på nettet. Jeg har prøvd å ringe til Telenor Kundeservice (05000). Har ikke fått svar ennå. Har også sendt mail til SpeedTouch DSL. Venter på svar innen 48 timer... Alt dette begynte med at jeg fiklet med "Easy Setup" på 10.0.0.138 Det skulle jeg nok aldri ha gjort... Noen som har noen forslag? Endret 21. februar 2005 av Zapking Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Noen som har noen forslag? Hva med disse filene jeg la ut i dag da? Fungerte ikke de? Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jo de "fungerte", men det skjedde ingenting. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jo de "fungerte", men det skjedde ingenting. Hva venter du skal skje? Du må jo sette det opp med rett VPI/VCI 0/35 eller 0/100, det er vel antagelig andre verdier som default. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) http://www.online.no/kundeservice/ Og se etter Thomson, men det finnes to typer, 510 og 510i Endret 12. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg lurer på om det går an å få ISP eller SpeedTouch til å "resette" alle endringene jeg har gjort tilbake til fabrikkinstillingene? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Jeg lurer på om det går an å få ISP eller SpeedTouch til å "resette" alle endringene jeg har gjort tilbake til fabrikkinstillingene? Jepp ! du kan resette modemet manuelt med en liten "knapp" bakom/under eller direkte ved en kommando i config. Endret 12. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Har 510i gjennom Telenor. Kundeservice der gikk rett inn på modemet mitt og satte det opp mens jeg var på telefon. Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg har Telenor Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg har Telenor Så det nå så det er greit, ring 05000 og du får gratis hjelp over tlf.. Lenke til kommentar
espengun Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Her ser du hvordan du kan gjenopprette fabrikkinstillinger (resette) ditt Thomson ADSL modem. 1. Påse at modemet er slått på 2. Skru av modemet ved å holde inne power-knappen inntil alle lys har slukket 3. Trykk hurtig en gang på power-knappen 4. Power/System-lyset vil begynne å blinke, trykk så hurtig på power knappen en gang til 5. Power/System-lyset vil lyse konstant. Etter ca. 6 sekunder begynner den å blinke igjen. Trykk da på power-knappen en siste gang 6. Modemet vil nå starte på nytt med fabrikk (opprinnelige) innstillinger Les mer på http://www.online.no/kundese..... Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Kan de gå inn i modemet og endre filene tilbake til de originale også? Jeg mener de originale templates-filene Endret 13. februar 2005 av Zapking Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kan de gå inn i modemet og endre filene tilbake til de originale også?Jeg mener de originale templates-filene Resett det til fbrikkinnstillinger, slett disse PPPoA-templatene, legg inn den du fikk med PPPoE og du burde være nesten i mål, du har ikke forklart hva som skjer når du legger inn den nye og kjører wizzarden som ligger under advanced. For du kjører vel den og velger rett template etter at du har lagt inn de nye? Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Da får jeg denne feilmeldingen: Invalid autopvc type. Bad value for parameter 'type' [Warning] Invalid wan connection interface name. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Da får jeg denne feilmeldingen:Invalid autopvc type. Bad value for parameter 'type' [Warning] Invalid wan connection interface name. Får du slettet disse UK PPPoA-templatesene? Og greier du da og få lagt inn den NL-firmwaren jeg linket til? Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Nei, det går ikke an å slette custom.tpl og default.tpl. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Nei, det går ikke an å slette custom.tpl og default.tpl. Hvis du prøver og legge til f.eks br.tpl hva skjer da? Hva skjer om du prøver med den andre firmwaren da? Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Jeg får samme feilmeldingen , og etterpå mister jeg forbindelsen til internett og må laste forrige konfigurasjon. Endret 13. februar 2005 av Zapking Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kan de gå inn i modemet og endre filene tilbake til de originale også?Jeg mener de originale templates-filene nei det kan de ikke står klart på online sidene " tukler du med inst så er det du som kunde som har ansvaret for dette" Lenke til kommentar
Zapking Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Må jeg bytte modem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå