ARio Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg har en HP Pavillion 431.no, som er rundt 3 år gammel. Jeg har tenkt til å bytte hovedkort. Prosessoren: AMD athlonXP 1800+ RAM: 256mb PC2100 Jeg er ikke helt sikker på hva slags hovedkort som sitter i den nå, men det er vel en Socket A. Det jeg lurer på er om det ikke oppstår noe "konflikter" mellom maskinvarene om jeg kun bytter hovedkort og minne? Nå som jeg først har startet et nytt tema, lurer jeg også på om jeg får noe bra hovedkort (Socket A) til ca. 1000kr eller mindre. Hovedkortet må ha støtte for AGP, pga. skjermkortet mitt. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Teoretisk helt klart ja. Hvordan ser kontaktene fra kabinett til hovedkort ut? Hvis det ser sånn ut er det null problem Endret 12. februar 2005 av Fur Lenke til kommentar
ARio Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Ja, den ser ganske lik ut. Jeg tenkte på denne: ASUS A7N8X-E Deluxe Jeg har et ATI Radeon 9600 skjermkort, og som det står i en av kommentarene hadde personen problemer med Radeon 9700. Noen som vet om det går bra med et 9600 kort? ASUS A7N8X-E Deluxe Erfaring Og er det noen som kan anbefale et bra hovedkort til under 1000kr? Sokkel A, såklart... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Ja bare gå det det kortet der, er jo klassiker . Hvis du får problemer finner du sikkert hjelp ganske fort. Mange har det. Regner med at skjermkortet skal passe 100%. EDIT: du kan jo alltid bytte det hvis noe går galt med installasjon osv.. Endret 12. februar 2005 av Fur Lenke til kommentar
ARio Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Ja bare gå det det kortet der, er jo klassiker . Hvis du får problemer finner du sikkert hjelp ganske fort. Mange har det. Regner med at skjermkortet skal passe 100%. ok, takk skal du ha Tror jeg går for den. Lenke til kommentar
ARio Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 På et annet forum, så sa en at det ikke kommer til å gå med det hovedkortet siden den som er i HP'n nå er mATX, mens på den nye er ATX. Ifølget programmet "cpuz" er hovedkortet mitt: MSI MS 6367 Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 På et annet forum, så sa en at det ikke kommer til å gå med det hovedkortet siden den som er i HP'n nå er mATX, mens på den nye er ATX. Ifølget programmet "cpuz" er hovedkortet mitt: MSI MS 6367 hmz.. da er kabinettet for lite. Kanskje du burde spare litt og kjøpe ny Lenke til kommentar
ARio Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 , hvor mye skal strømforsyningen være? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Tviler på at du trenger ny PSU når du bytter hovedkort. De fleste bruker stort sett bare 25 W. Lenke til kommentar
ARio Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Hvis denne funker, går jeg for den. Raidmax Cobra På forhånd takk Endret 13. februar 2005 av ARio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå