Gå til innhold

Drivere til DWL-520+ ?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg kjører Fedora Core 3 på en av mine maskiner, men for å få internett på den må jeg ha drivere til mitt d-link trådløse nettverkskort ( DWL-520+ ). Jeg har søkt litt rundt på nettet, men har vansklig heter med å finne steder jeg kan laste ned disse driverene på min windows maskin og brenne dem ut på cd.

Nå skal det sies at jeg er ganske fersk på os basert på linux, så hvis jeg har gjort noe alvorlig feil så er det lov å si ifra, jeg ville satt pris på om noen hadde hjulpet meg med å få tak i disse driverne.

mvh

Joakim T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehm, kremt, ja, jeg har faktisk vært innom den siden før, men jeg finner liksom ikke noe sted og laste ned driveren, etter som jeg forstod den siden så skal dette skrives inn som en kommando i linux:

$ cvs -d:pserver:[email protected]:/cvsroot/acx100 login

$ cvs -z3 -d:pserver:[email protected]:/cvsroot/acx100 co acx100

Og det funker litt dårlig siden jeg trenger disse driverne for å få internett på linux maskinen. Derfor hadde jeg tenkt til å laste dem ned på windows maskinen og brenne dem på en cd, for å så instalere dem, rett meg gjerne hvis jeg er helt på jordet.

mvh

Joakim T

EDIT:

Kjør "lspci -v" og post outputet.

Hmm, hadde jeg visst hva det var så skulle jeg gjerne gjort det, som du kanskje skjønner så er jeg i utforskningsfasen enda..

Endret av Joakim87
Lenke til kommentar

hmm, takk, fant dem selv også, gjaldt bare å bruke øynene litt...

Nå har jeg fått driverne på cd, men det var ikke så veldig lett å finne kortet, fordi fedora identifiserer jo ikke kortet, finner ikke spor av det noen sted, ikke i hardware manager (eller hva det heter) heller, Noen tips guider til hvordan jeg skal få dette til å fungere?

mvh

Joakim T

Lenke til kommentar
hmm, takk, fant dem selv også, gjaldt bare å bruke øynene litt...

Nå har jeg fått driverne på cd, men det var ikke så veldig lett å finne kortet, fordi fedora identifiserer jo ikke kortet, finner ikke spor av det noen sted, ikke i hardware manager (eller hva det heter) heller, Noen tips guider til hvordan jeg skal få dette til å fungere?

mvh

Joakim T

Hvis du har innstallert driverne, er det bare å kjøre "modprobe acx100", "ifconfig" og merke deg enhetsnavnet du får opp (eth0, eth1, ath0 etc.). Skriv "ifconfig enhetsnavn up" for å starte nettverkskortet. Nå kan du stille inn essid etc. med iwconfig. Kjør "man iwconfig" for informasjon om hvordan du bruker kommandoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...