Møkkalasset Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Eh du babler om her... Det korte som er i komplett sin pc uter masse bedre i teorien en det gamle korte ditt. uanz så har det nyare innmat Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 vet du ikke ka bus er? vist du ikke vet va bus er kan du ikke utale de om ka som er best eller ikke Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Henrik F: Tydelig at du har blitt villedet av elkjøp som skriver (ofte) i annonsene sine : 256mb skjermkortminne for bedre ytelse i videoredigering. Dette er feil! DU får ikke bedre videoredigering ved å f eks. ha et 6800U vs. et 6800LE! 256mb ram er en fordel i fremtidens spill for å behandle et stadig økende antall av teksturer osv.... i spill som kommer! Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 den har nyare innmat ja men de er ikke sikert altid den nye innmaten er bra. men somoftest er den de ja men de er snakk om ei prisklasse 1500-2000kr. så er de korte e anbefalte ganske bra Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 du trenger ikke 256 til spill spilla bruka ikke så mye. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Jah 9800 kortid kom det ? 6600 kortid kom det? Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 6600 tror e kom til jul er ikk heilt sikker men 9800 har ikke e peiling på kor tid de kom ut men de har jo ikke så mye og si!! de som teller er jo kor bra dei e ikke kor tid dei kom ut nå har e ikke studert 6600 så mye så e kan ikke utale me så mye om de. men har du lest om 9800? Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 6600gt er et bedre kort enn 9800pro, dette er det lite tvil om. De som mener noe annet bør oppdatere kunnskapene sine litt. Dette er ikke noe nvidia fanboy skjitsnakk, men ren og skjær fakta. (er faktisk ati fanboy) On-topic: Hvis du har penger så gå for en socket 939, hvis ikke vil du klare deg lenge med 754. Et AGP kort vil holde lenge, regner med at du må bytte cpu og HK før du trenger et skjermkort med pci-e. 3200+ Athlon64 939 (evt socket 754) 6600gt evt nforce4 kort (usikker på pris) hvis ikke kjøp msi k8n neo2 billig ram, siden du ikke skal klokke nec 3520 dvd brenner north-q stømforsyning (rundt 400w, tror jeg. gidder ikke sjekke nu) Ellers ville jeg gått for crt skjerm for å begrense pengeforbruket. Å bruke 3000-4000 av et budsjett på 10000 til skjerm er sløsing. Kjøp en god crt og heller "oppgrader" til lcd ved en senere annledning. Spar penger på ram siden du ikke skal klokke (men kjøp pc3200). Ellers er det mye å spare på et billig kabinett. Den strømforsyningen der er billig og stabil, brenneren er billig og yter meget bra. Prøv å legg mest mulig penger i skjermkortet, men tror nok et 6600gt vil bli det optimale valget for deg. Beste kortet i den midterste prisklassen. Hvis du klarer å skrape sammen mer penger så gå for et x800xt eller 6800gt/ultra. Sorry hvis tråden ble rotete men har litt dårlig tid nå!! Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Den var heilt grei for meg... men eg lurer på om noen veit kortid eller om det finnest ein "døds dag for agp kort" og kortid det ikkje vil svare seg å lage dei ved tanke på ytelese.... Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 1 ting er klart amd har gått ganske opp i + merkli at ikke pentium er bedre. somsakt alt er ikke puss me amd de er jo noe minus også som pentium har. men de har fått et stort puss forhold til pentium. som har vart i mange år. lykke til me og finn pc men ambefaler amd til de du skal bruke den til Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Du trenger _ikke_ 256 MB skjermkort hvis du redigerer film, derimot skal du over på avanserte 3D-oppgaver hvor programmet bruker grafik-kortet til å rendre. Da er det viktig med RAM på skjermkortet. Til videoredigering trenger man kort sagt: CPU, RAM, harddisk. 6600GT er vel som regel med 128MB RAM og er nok bedre enn Radeon 9800Pro. Tar jeg ikke feil koster det det litt mindre eller ihvertfall det samme. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 6600GT er vel som regel med 128MB RAM og er nok bedre enn Radeon 9800Pro. Tar jeg ikke feil koster det det litt mindre eller ihvertfall det samme. korrekt henrik_f - Hvis du ikke har grunnlag for det du sier, er det likegodt å ikke si det. Dette er en tread hvor en person er ute etter en vare til 10.000kroner, og det er surt å sitte igjen med et dårligere produkt bare fordi en 14årig tror han har rett! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) La oss nå ikke hakke ned på gutten da. Han lærer med tiden vettu Det gjør vi alle forsåvidt. Endret 14. februar 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 santsant, men det bør stilles krav til kunnskapsnivået angående den aktuelle saken, når det faktisk gjelder ganske mange penger. Surt å ha brukt mer for å sitte igjen med mindre Lenke til kommentar
Hofstater Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 er enig med ammaz .. det er snakk om 10k her men det er klart alle lærer med tiden .. men å virke så dominerende som han , er litt feil .. for han virker så sikker på sin sak, sier ikke "tror" osv... diskuterer faktisk og med folk som har mer peiling .. men men skal ikke blande meg opp i dette vaset .. legge tid !! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) OK, back to topic. Først og fremst vil jeg si at det er litt som å sette spoiler på en Lada med LCD-skjerm på dette oppsettet. Og siden du nevner videoredigering så skal jeg love deg at det blir trangt med "bare" 1280x1024. Selv kjører jeg 1600x1200 og 1280x1024 på to skjermer når jeg redigerer film. Det er alltid mye vinduer og slikt som trenger plass. Men siden det er det du vil ha så... Intel valgte fordi jeg mener, uten å tråkke noen på tærne, at de er hakket kvassere i multimedia. Dette er veldig pga. Hyper Threadning. Det er en lettelse og jobbe med. Et godt eksempel er hvis ting henger seg, f. eks. photoshop hvor du ikke har lagra på en stund. Da har jeg opplevd at jeg har kommet meg helskinna ut av det Til de som mener at AMD64 er best til spill osv. Det er sant det, men vi snakker marginale forskjeller her. På en Athlon 64 3000+ og denne med ellers like specs vil det nok ikke være snakk om mange fps'ene. Men ikke misforså meg, det kan godt hende at denne maskinen burde være basert på AMD64, men da har vi ihvertfall et Intel-forslag også Hardisken er ikke dårlig, men mange vil nok mene den bråker, inkludert meg, men til det budsjettet må man nesten bare bite i det sure eple. Hvis du derimot velger bort LCD-skjerm, så kan vi snakke god harddisk 6600GT på PCI-Express var det dårlig med i butikkene, men det kommer nok om ikke lenge. Ser noen av dem er der allerede. Ellers så er det jo egentlig bare å velge og vrake blandt disse kortene. De yter vel mer eller mindre likt alle sammen. ABIT AG8 950,- Intel Pentium 4 530 (3.0 GHz) 1500,- Corsair Value Select DDR400 512 MB x2 1400,- Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA 900,- MSI GeForce 6600GT 128 MB PCI-E 1600,- Chieftec Mesh serie sølv/sort 900,- Nec ND-3520A 600,- Iiyama ProLite 17 LCD E431S-S Sølv 2800,- Sum: 10650,- Nå har jeg vridd og snudd på ting for å få det billigere, men det skikkelig vrient. De 600 kronene får du få av mamma og pappa i gave eller no da vettu Og mus får du i julegave. Selvsagt er det mulig å få det billigere, men da må man kutte radikalt i systemet. Som noen kanskje har regisrert linker jeg til prisguiden. *Hint* *Hint* Bruk den. Jeg skjønner ikke dette tullet med at det må være fra Netshop eller Komplett. Det finnes mange andre gode nettbutikker også. Puh Endret 14. februar 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Henrik. Jeg beklager men jeg forsto ikke om du svarte på mitt inlegg og pc-forslag tidligere. Eller følte du av en eller annen grunn at det var helt uaktuelt? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Neivel. Men hva skal du egentlig med ny pc? Du trenger jo bare nytt skjermkort. Ser at du har 1 gig ram og amd 3200 allerede? Lenke til kommentar
henrik_f Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 de er ikke e som skal ha ny pc. trenger ikke nytt skjermkort enda. spiller wow og skjermkorte holder rikli til wow (wow= world of warcraft) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå