Gå til innhold

problem med xp


Anbefalte innlegg

jeg kjøpte nytt HK og CPU i går.

 

HK: MSI k8t neo2

CPU: AMD 3.0 athlon 64

 

Jeg formaterte HD og skulle installere xp på nytt, jeg kommer til valget om jeg vil installere xp, reparere xp eller avslutte. Jeg velger at jeg skal installere xp, jeg velger partisjon og starter installeringen. Etter de 100 % må jeg restarte maskinen, når jeg har gjort det kommer jeg bare tilbake til de samme valgene på nytt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, noen forslag?

 

PS: det går sinnsykt tregt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt det vites meg, skal HD fungere utmerket med jumper satt som master, såfremt den ikke konkurrerer med en annen HD eller cdrom som også er satt som master på samme IDE-kabel.

 

Og om du lar cd'en stå i under installasjonen, og ikke trykker på noe når den booter opp, så skal den boote fra det sekundære boot-device (forhåpentligvis HD du har installert Windows på).

 

Har du sjekket at HD er satt til 2. boot-device i BIOS?

Lenke til kommentar

s-ata disker må vanligvis ha s-ata drivere for at windows skal installere seg ordentlig, og om du ikke har floppy så slitter du litt da...

mene det du kan gjøre er å prøve å sette disken på en av de andre s-ata kontaktene, (de skal være delt i grupper på 2 og 2 tror jeg) om du setter den på den andre gruppa så kan det hende du ikke trenger driverne. sånn er det i alle fall på msi k8n neo (754)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Med en SATA disk så trykker du F6 under oppstart av Win Cd'en, når programmet ber om det nederst på siden.(innstalere drivere til SATA) Deretter når han ber deg om å spesifisere drivere trykke du S hvist du ha engelsk språk, det er noe annet på norsk.(er ikke sikker på den) så vil det funke. Når det gjelder IDE disken er det jo tydelig at den ikke er rett satt opp i bios!

 

 

OldDuke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...