sosyv Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Lurer på om noen vet hvordan man lager hurtigtast til "skrivebord" og min "datamaskin". Greit til programmene, men finner ikke ut av det til overnevnte. Bruker WinXP Pro. Fint hvis noen løser dette.... Mvh Stig Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Win + D = Skrivebord Win + M = Skrivebord Win + R = Kjør/Run Win + E = Explorer Win + F = Søk Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Nå har jeg ikke XP, men anntar den funker der og..shortcut til skrivebordet er: Windowstasten + M til min datamaskin vet jeg ikke, men til windows explorer (som gjør forsåvidt det samme som min datamaskin) er shortcutten: Windowstaste + E AKIRA Lenke til kommentar
joac Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Og win + pause er Egenskaper for min Datamaskin Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Her er en liste ifra TechTV: Windows: Display Start menu. Windows + D: Minimize or restore all Windows. Windows + E: Display Windows Explorer. Windows + Tab: Cycle through buttons on taskbar. Windows + F: Display find: all files. Windows + Ctrl + F: Display find: computer. Windows + F1: Display Help. Windows + R: Display Run command. Windows + break: Display system properties dialog box. Windows + shift + M: Undo minimize all windows. Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Du kan lage hurtigtaster ja.. lag en snarvei, ta egenskaper på den og se på linjen "hurtigtast" så markerer du den og trykker knappene du vil ha, Eks. Ctrl+alt+q (tror det MÅ være CTRL+ALT med..) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Nja, det MAA ikke vaere CTRL+ALT kombinasjon da. Det man f.eks. kan gjoere, er aa rename schnarvei.lnk'en til f.eks. schnarvei.txt, og redigere tastekombinasjonen i hex. Hvis jeg husker riktig, er da: Shift=01 Ctrl=02 Alt=04 Selve hurtigtasten kommer foerst, og er ogsaa en hex-byte. Let da i fila etter 06( ctrl+alt ), og skriv ned byten foran. Renam fila tilbake til lnk, gi den en annen hurtigtast, rename til txt, og sjekk hva byten foran 06 har blitt forandret til. Kan ha det masse geoy med saant, f.eks gi ikonet for "Snarvei til min datamaskin" hurtigtast-kombinasjonen CTRL+C( som da overstyrer 'cut' i samtlige programmer ), og la snarveien peke til noe annet enn "min datamaskin". Have fun! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå