Thewiz Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Hvis jeg kjøper en strømforsyning til komplett, skal de ha noe ekstra for å sette den inn? Er litt n00b på dettte skjønner dere. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Da må jo PC'en etc sendes til dem da og jeg vil mene at dette er så enkelt at dette fikser man selv. Det er fullt mulig at de tar ett par hundrelapper for det, men så har du frakt av Pc'en til dem, så har du faren for at pakken ødelegges under transport (posten norge vet du). Anbefaler å gjøre det selv eller få hjelp av noen kamerater. Byttingen er veldig enkel. 1. Skru av Pc'en sin og trekk ut alle kablene. 2. Åpne side dør/skru av kabinett lokket. 3. PSU'en sitter øverst bak og følg ledningene til komponentene. 4. Trekk ut ledningene fra komponentene (hard disker, hovedkort, CD/DVD etc) gjerne merk deg hvor ledningene sitter. 5. Skru løs 4 skruer (som regel 4 skruer) på baksiden av strømforsyningen. 6. Fjern den gamle strømforsyningen som da lett skal kunne fjernes. 7. Sett inn den nye PSU'en. 8. Skru den fast med de 4 skruene. 9. Sjekk at en rød bryter (om den har det) at den står på 230V og ikke 115Volt, står den på 115V så sier det pang når du plugger i strømmen). 10. Ta alle kablene og sett dem inn i komponentene også. Merk at du får ikke satt kablene feil vei, eller feil sted. Eneste som kan være problem er å glemme å sette i noen kabler, men se punkt 4. 11. Sett på plass kabinettet/side dør. 12. Dobbelt sjekk at PSU volt bryter står på 230V. 13. Sett i stikkontakten og skru på PC'en. Ferdig byttet. Er ganske enkelt, sørlig når du ikke får satt ting feil vei etc. Og skulle du få noen problemer underveis så er vi her på forumet og du har vel noen kamerater som kan stikke innom å hjelpe til. Endret 23. mars 2005 av Zimon Lenke til kommentar
Battone Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det kan godt hende dere har rett angående powersupply, men før jeg gikk til det skritt å køpe ny, så ville jeg kanskje prøvet å bytte litt om på kontaktene fra psu`n.. Har funket før... Og han har da ikke så mye på den maskinen, 1 hdd eller flere? Så dette høres på meg litt irrasjonelt, å gå til dette skrittet før du har funnet ut om det er det som er problemet..(Hva med å "låne" fra en kompis elns)... På en annen side, så vil den psu`n holde til en eventuell oppgradering av maskinen.. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Det kan godt hende dere har rett angående powersupply, men før jeg gikk til det skritt å køpe ny, så ville jeg kanskje prøvet å bytte litt om på kontaktene fra psu`n.. Har funket før... Og han har da ikke så mye på den maskinen, 1 hdd eller flere? Så dette høres på meg litt irrasjonelt, å gå til dette skrittet før du har funnet ut om det er det som er problemet..(Hva med å "låne" fra en kompis elns)... På en annen side, så vil den psu`n holde til en eventuell oppgradering av maskinen.. Hvordan skal jeg gjøre dette da? Kan sikkert få låne en annen PSU av en kompis før jeg kjøper nytt. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Bare åpne kabinettet og først endre litt på kablene som går til hdd... du kan f.eks fjerne alle de ledningene du har til cd rom etc og bare ha strøm til hk og hdd.. Bytte psu er bare å sette inn den nye psu`n på samme måte som du tar ut den gamle.. bør skru den fast, tar ca 10 min, om du har et "vanlig" kabinett Problemer? Ta ett bilde av kabinettet, ev. presiser hvilket kabinett du har om du ikke har gjort det før.. Endret 23. mars 2005 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
WhipTheWiz Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg tror jeg går for denne strømforsyningen. Lenke til kommentar
reallars Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvorfor ikke denne? Litt kraftigere, men stillere pga 120 mm vifte. Har den selv (kjøpte den etter lignende problemer som du har). Lenke til kommentar
WhipTheWiz Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvorfor ikke denne? Litt kraftigere, men stillere pga 120 mm vifte. Har den selv (kjøpte den etter lignende problemer som du har). Ser fin ut den også. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hvorfor ikke denne? Litt kraftigere, men stillere pga 120 mm vifte. Har den selv (kjøpte den etter lignende problemer som du har). Nå har jeg kjøpt denne, det er ikke noe forskjell på problemet med spillene. Hva skal jeg gjøre?. Jeg kjøpte alle delene mine på datakjeden, så er ikke egentlig dette en reklamasjonsak for skjermkortet mitt? Trenger Hjelp. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Hm enda ingen forskjell, dette var et vondt problem Men ja egentlig er det nok en reklamasjonssak ja. Har du foresten prøvd et annet skjermkort i maskinen? Endret 4. april 2005 av Thorsen Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hm enda ingen forskjell, dette var et vondt problem Men ja egentlig er det nok en reklamasjonssak ja. Har du foresten prøvd et annet skjermkort i maskinen? Har ikke prvd med et annet skjemkort nei. Jeg skal levere PC'en min inn i morgen, dette syns jeg er rart. Dette MÅ jo gå på garantien. *lete etter kvitering* Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) *lete etter kvitering* Tror Datakjeden er såpass oppegående at de har kvitteringer på data, ergo ett fakturasystem som sørger for oversikt. Tross alt så var de jo komlpett.no sine butikker før, før de ble skilt ut som eget selskap med de ansatte som eiere. Mener å huske at en kompis kjøpte noe på Stovner butikken i Oslo og de sa at dette registrerer de på data, var bare nødvendig med navn. Men ring dem og hør om dette om du ikke finner kvitteringer, blir leit med bomtur. [Edit] Uannsett så er NorthQ'en bedre enn din gamle Q-Tech PSU så der blir du nok fornøyd uannsett. Endret 5. april 2005 av Zimon Lenke til kommentar
Osse Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 besto ram'en memtest ?, har lest alle postene, litt skumlest da, men fant ikkke ut om den besto memtest ? Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 besto ram'en memtest ?, har lest alle postene, litt skumlest da, men fant ikkke ut om den besto memtest ? Hvor kan jeg finne memtest? Jeg har nok lagt inn navnet mitt på dataen på datakjeden. Så det er nok ikke noe problem. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Mener på at jeg har et lignende problem. Skrur jeg opp hastigheten på kabinett viftene så forsvinner det, spillte WoW i 10 timer i strekk uten problemer i går/natt. Jeg har en 350W Enermax PSU A64 3000+ @ 2400MHz X800Pro Vivo @ 16 pipelines 520/550 2 stk Western Digital SE 120GiB 1 stk Hitachi 250GiB (5 x 80mm kabinettvifter på viftestyring) Har opplevd en del ganger at VPU recovery har slått inn, men maskina har fortsatt å fungere som normalt. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Memtest Årasaken til at jeg spør,er at jeg hadde samme problemet. Var til å bli gal av. Hos meg var det minnebrikken som hadde feil, noe et ram testeprogram avslørte. Mens jeg venta på ny brikke var jeg nøyd til å underklokke rambrikken for å få det stabilt. Men brikken funger faktisk fint som brikke 2 og systemet er nå dønn stabilt. Så test nå ram'en før du gjør noe overilt Lenke til kommentar
skol Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei, bare et lite tips, Digital-Impuls nederst i søndre gt. har Mist 500W til samme pris som hos Microplex. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg har levert PC'en min inn til Datakjeden (der jeg kjøte den) og der kan de vel finne ut hva som er feil med den. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har levert PC'en min inn til Datakjeden (der jeg kjøte den)og der kan de vel finne ut hva som er feil med den. Får håpe d ja Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 ok. før jul en gang skulle jeg bytte drivere, lasta ned de nyeste driverne fra ati og satte i gang instalasjonen. da jeg var ferdig så fyrer jeg opp cs. har akkurat kjøpt meg våpen da spillet plutselig henger seg. noen sec etterpå kommer det opp en feilmelding om no vpu reacovery eller noe sånt. jaja tenker jeg og restarter pc`n, men neida denne gangen blir skjermen helt svart.... prøver dette i cs 10 min før jeg bestemmer meg for å fjerne feilen( ) så det jeg gjør er at jeg avinstalerer driverne og instalerer de på nytt. etter dette funnka det flott. så virka som om det hadde blitt noen tull mellom de gamle og nye driverne. men er ikke sikker dette hjelper hos deg men du kan jo prøve ps. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå