Gå til innhold

Kan ikke kjøre spill på PC'en min - Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde et ATI Radeon 9600 pro 128MB før, og symptomene dine er veldig like mine. Det jeg gjorde etter mye mas, var å flashe BIOS. Etter dette har jeg aldri hatt problemer med at bilde fryser eller at skjermen slår seg av..

Flashe bios på hovedkort eller på radeon 9600?

Har flashet bios på hovekort men har et defekt 9600 liggende med artifacts og heng lurte på om det var mulig å gjøre noe med dette?

Nei har ikke garanti, kjøpte av venn som ikke hadde betalt regninga for det.

Lenke til kommentar

Kan si at jeg har opplevd akkurat det samme. Visste ikke hva som var gærnt, og testet RAM, CPU, minne, skjermkort over på andre maskiner, og det fungerte smertefritt. Synderen min var den kraftige 400 watts Q-Tec strømforsyningen som knapt klarte å kjøre floppydisken alene.

Som nevnt i en post over, så ville jeg prøvd å få byttet ut Q-Tec'en.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Etter å ha skummet igjennom tråden så vil jeg også mene at dette er nok enten PSU eller Grafikk-kort problem.

 

Ang PSU, man får aldri nok Watt kan man si, selv har jeg 600W Enermax coolergiant i min PC, men så sitter det ett X800Xt kort, AMD 3500+, A8Nsli + 5 disker + annet smått i den. Ergo det krever litt mer enn 350W Ku-Møkk. ;) Q-Tech fungerer greit nok for vanlig surfing og kontrobruk, men har man litt mer strømkrevende ting i PC'en så begynner Q-tech'en å svette og slite allerede på 80% av oppgitt effekt. En Fortron Source 400W f-eks klarer å dytte ut nærmere 450W før den begynner å svette og slite, ergo over 100% i forhold til oppgitt effekt.

 

Det jeg ville startet med er å prøve å låne en større PSU som også er ett bedre annerkjent kvalitets merke, har du en kompis med ett Chieftec midi tower kabinett, der pleier det å sitte en 360W Chieftec PSU som ikke er best, men den leverer de 360W'ene i allefall. Prøv å lån en PSU og/eller ett grafikk kort av RAdeon 9600Pro eller lignende for å teste med.

 

Hadde du bodd like ved skedsmokorset/lillestrøm så skulle jeg gjerne ha hjulpet til jeg.

Lenke til kommentar

Kan tippe på att du har en PSU som ikke leverer nok power til systemet ditt. :yes:

 

Når du da skal kjøre spill som krever litt av maskinen går det bare ikke.

 

Har hatt samme problem selv en stund tilbake... Utrolig kjedelig.

 

Test med en annen PSU så finner du jo fort ut om det er den som forårsaker det hele :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil også si at det som er ekstra surt med Q-Tec er markedsføringen deres.

F.eks så selger de en strømforsyning med hele 550Watt, som ikke klarer å yte halvparten engang. Sinnsykt mange her på HW.no som har hatt problemer med nettopp Q-Tec. Jeg trodde selv en gang i tiden at det holdt med å se hvor mange watt en strømforsyning var på.

Markedsføringen deres er totalt villedende, når uvitende personer kjøper strømforsyninger som tilsynelatende ikke fungerer som dem skal.

 

Styr unna Q-Tec sier nå jeg !!!

 

-z00l-

Lenke til kommentar
Virker som et opplagt varmeproblem, kan tenke meg en eller annen vifte er stappfull av støv..

Tenkte faktisk på det samme. Jeg tok vekk plomba (jobb pc) på min maskin og til min store skrekk var vifta, kjøleribba til CPU og grafikk kort gjenngrodd. Grunnen til at jeg måtte åpne kabinettet var at jeg opplevde det samme som deg. Under heftig spilling frøs maskinen seg med mye rare farger på skjermen og den restartet seg. Kjerne temperaturen på grafikk kortet var 120 grader...altså ødelagt!

Det funket helt fint i noen tilfeller, men som sagt når ting ble heftig da slo den seg vrang.

 

Har du vært i "eventviewer" for å se ev. feilmeldinger??

 

[edit]

Jeg byttet også PSU til en 500W Bzerk til kr 595,- hos www.microplex.no :o)

I tillegg til nytt MSI 6800GT kort, mer ram, ny HD :whistle: *sukk*

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar

Veldig lang tråd, har ikke lest hele, men jeg hadde samme problem som deg.

 

Løsningen for meg var å endre innstillingene i BIOS (på hovedkortet) for RAM'en. For å komme inn i BIOS må du trykke på en tast når maskinen starter opp (DEL, F8 eller liknende. Det står som regel hvilken tast det er når maskinen starter).

 

Du kan prøve å sette default settings/safe settings for hele BIOS'en. Står i BIOS hvordan du gjør dette.

 

Hvis ikke dette hjelper, er nok PSU'en neste steg, ja ;)

Lenke til kommentar
Du sier du kun har problemer i CoD? Har du original spillet ,eller er det en dårlig "crack" versjon?

Doom3 gikk greit? Doom3 krever da mye mer av skjermkortet enn Cod !!!

Får du samme feil når du spiller på lave settings i spillet?

Spillet er brent, men jeg har testet spillet på en annen maskin og der klikker det aldri. Doom3 fungerer ikke lengere nå. Det er ingen forskjell når jeg skrur den oppløsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...