Gå til innhold

Kan ikke kjøre spill på PC'en min - Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har skrudd i en PC før, så det klarer jeg nok

Jeg trenger vel en annen strømforsyning, hvilken? Noen anbefalinger?

Hehe. Nesten alt annet enn Q-tec. :p:)

 

Men, litt seriøst. Jeg har ikke allverdens peiling på PSUer, men NorthQ og Fortron-Source skal visst være helt greie.

 

Hva med denne?

NorthQ 400W

 

Greit med litt ekstra watt tilfelle du vil spare på den til neste maskin, eller skal putte i mer. Hvis ikke kan du jo bruke prisguiden til å finne en på 350-360W istedet.

Lenke til kommentar
Kikka på gamle postinger i tråden nå. Wattkalkisen du brukte, sa at du trengte 282W. En Q-Tec på 350W holder da ikke, dessverre. Så jeg er over 90% sikker på at strømforsyninga er problemet.

 

Hvis jeg trenger en strømforsyning på 282W, da skulle vel en strømforsyning på

350W holde? 282 er mindre enn 350.

Lenke til kommentar
Hvis jeg trenger en strømforsyning på 282W, da skulle vel en strømforsyning på 350W holde? 282 er mindre enn 350.

Joda. Men hva om den nye du kjøper, sliter med litt av det samme som Q-tec? Undersøk nøye på nett før du kjøper. Se etter tester av strømforsyninger av merket du vurderer. Les brukererfaringer, men ikke ta alle av dem 100% seriøst. Spør i nettbutikken/butikken der du skal handle. Undersøk selv så langt du klarer.

 

Kan vel ta med at wattkalkiser jeg har vært innom, har sagt at jeg trenger rundt 300W. Min Chieftek-PSU på 350W klarer dette fint, så jeg vet i alle fall at min Chieftek takler 300+- på min maskinvare.

Lenke til kommentar

Selv har jeg denne strømforskyningen, den funker bra:

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=10967

 

Du kan også styre viftehastighet, så varme vil ikke bli noe problem. :thumbup:

 

Edit: Flashing av BIOS skal bare gjøres hvis det er nødvendig og det er sannsynlig at det kan hjelpe. En mislykket BIOSflashing kan ødelegge mye.

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar
Jeg har skrudd i en PC før, så det klarer jeg nok

Jeg trenger vel en annen strømforsyning, hvilken? Noen anbefalinger?

Hehe. Nesten alt annet enn Q-tec. :p:)

 

Men, litt seriøst. Jeg har ikke allverdens peiling på PSUer, men NorthQ og Fortron-Source skal visst være helt greie.

 

Hva med denne?

NorthQ 400W

 

Greit med litt ekstra watt tilfelle du vil spare på den til neste maskin, eller skal putte i mer. Hvis ikke kan du jo bruke prisguiden til å finne en på 350-360W istedet.

Jeg kan også anbefale NorthQ. Helt greie strømforsyninger som leverer bra med strøm og er stillegående sammenlignet med mye annet på markedet. De er ikke alt for dyre heller.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

det bør snart lages en tråd for å få folk til å oppgi hvilken PSU de har .... nesten ingen gjør det og i dag er en bra PSU et MUST...!

til trådstarter..start maskina og gå inn i bios og sjekk spenningene på PSU,en din så du ihverfall kan gå ut fra at du har riktig spenning på den....er alt med PSU ok ville jeg prøvd en annen rambrikke...annet skjermkort muligens....

Lenke til kommentar

1. Før du gjør noe, har du oppdatert win xp da...start der...

2. Drivere, både skjermkort og hk..

3. Skjer dette når du er på nettet eller uansett... Oppdatere drivere for nettverkskort.

4. Har du installert en eller annen form for virtual cd/dvd rom, vet enkelte spill kan reagere på disse, men ikke alle da...

5.Gå inn i event viewer, vet ikke hva den het på norsk.. Høreklikk på min datamskin >>> Manage >>> System ev. Application..

Se om du får noe i alerts/warnings der...

 

Og ikke minst, sjekk om du har virus... :w00t:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...