Gå til innhold

Kan ikke kjøre spill på PC'en min - Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:hmm: Rart. Det symotomet du beskrev med frysing av skjerm og lyd minner 100% om den feilen jeg hadde og det løste seg med disabling av fastwrite... Har du sjekka bios innstillingene dine på hovedkortet? Kan være noe og hente der.

Har maskina de altid vært sånn? Eller har feilen kommet med tiden?

Pc'en min har verdt sånn fra første stund.

Lenke til kommentar
Den står på ''off'' fra før av. Jeg kan heller ikke velge noe nytt alternativ.

Sikker på du valgte riktig customize i rivatuner? Det er litt avhengig av drivern du bruker noen ganger 2 laternative customizer. Den ene får du ikke opp alternativet til å justere AGP settings på. Den andre derimot får du gjort dette.

Jeg gjorde som du sa, mer enn det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

høres ut som et problemskjermkort. kansje kjølepastaen ikke er påført korrekt bak kjøleren på gpu? høres jo ut som at selve pcen er stabil , men skjermkort avhengige oppgaver skaper problemer... oppgradere bios på skjermkort burde egentlig ikke være noe problem, bare husk å bruk ny diskett. søk på ditt skjermkort for å finne korrekt prosedyre for flashing av bios på skjermkort, det høres ikke ut som du har noe å tape på flashing.

 

siden du sier skjermen blir svart må jeg si at problemet er enten strømforsyningen eller skjermkortet. hvis du kan , lån ett annet skjermkort bare for testens skyld.

Lenke til kommentar

Auda. Q-Tec.

 

Jeg vil tro at strømforsyninga er problemet...

 

Edit: La til det under...

 

Kikka på gamle postinger i tråden nå. Wattkalkisen du brukte, sa at du trengte 282W. En Q-Tec på 350W holder da ikke, dessverre. Så jeg er over 90% sikker på at strømforsyninga er problemet.

 

Grunnen til at jeg spurte hvor du bodde, TheWiz, er fordi du kunne bedt foreldra dine kjøre oppover maskinen din til meg slik at jeg kunne sett på den. Hadde du bodd på Saupstad, kunne jeg kommet en tur innom for å sjekke maskinen. Men, nå har vi jo antakelig funnet ut av problemet da.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Auda. Q-Tec.

 

Jeg vil tro at strømforsyninga er problemet...

Hva er galt med Q-tech?

Søk litt på forumet her. Stort sett alt om Q-tec er negativt. Jeg har ikke helt satt meg inn i det (noen andre kan kanskje forklare bedre?).

350W for Q-tec er ikke "gjennomsnittlig" levering av watt, men maksytelse. Andre firmaer merker sine med mer gjennomsnittslevering av watt. Jeg har 350W fra Chieftek, og den ville antakelig klart å levere strøm til din maskin uten problemer.

Lenke til kommentar
Auda. Q-Tec.

 

Jeg vil tro at strømforsyninga er problemet...

Hva er galt med Q-tech?

Søk litt på forumet her. Stort sett alt om Q-tec er negativt. Jeg har ikke helt satt meg inn i det (noen andre kan kanskje forklare bedre?).

350W for Q-tec er ikke "gjennomsnittlig" levering av watt, men maksytelse. Andre firmaer merker sine med mer gjennomsnittslevering av watt. Jeg har 350W fra Chieftek, og den ville antakelig klart å levere strøm til din maskin uten problemer.

Hva mener du da? Skal jeg skifte strømforsyning?

Lenke til kommentar

Hvis du har skrudd litt på PC før, så bør du klare det. Men husk å koble all strøm ordentlig fra først. ;)

Koble fra alle ledningene som sitter i diverse steder (hovedkort, harddisker, CD/DVD-spillere, kanskje vifter osv). Skru opp skruene som holder strømforsyninga på plass, og så skal det bare være å ta den ut. Pass på å ikke komme borti hovedkort og andre følsomme ting når du tar den ut.

 

Har jeg glemt noe da, folkens?

Lenke til kommentar
Hvis du har skrudd litt på PC før, så bør du klare det. Men husk å koble all strøm ordentlig fra først. ;)

Koble fra alle ledningene som sitter i diverse steder (hovedkort, harddisker, CD/DVD-spillere, kanskje vifter osv). Skru opp skruene som holder strømforsyninga på plass, og så skal det bare være å ta den ut. Pass på å ikke komme borti hovedkort og andre følsomme ting når du tar den ut.

 

Har jeg glemt noe da, folkens?

Jeg har skrudd i en PC før, så det klarer jeg nok

Jeg trenger vel en annen strømforsyning, hvilken? Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...