Gå til innhold

Kan ikke kjøre spill på PC'en min - Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Dxdiag kan gi deg hint hvis det er feil på Dx eller skjermkortet men det er ikke en fullgod testdiagnose alene. Som nevnt her før så ville jeg prøvd kortet i en annen maskin for å se om feilen dukker opp der også.

Du må ta elimineringsmetoden i bruk her skal du komme noen vei.

Napp ut kortet, sett det inn i en annen maskin og test med de spilla du pleier å få mest feil med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorvidt du tar strøm til skjermen fra vegguttak eller fra uttaket på PSU har ingenting å si. Du bruker ikke av kapasiteten til PSU'et ved å benytte dette uttaket på PSU da dette bare er en videreføring av inn-strømmen.

 

Har du prøvd å legge inn de nyeste driverne til skjermkort, hovedkort osv.? Dette kan både være et software og et hardware problem. Hvilken temperatur ligger prosessoren på under/rett etter spilling?

Hvis ingenting hjelper ville jeg prøvd å reinstallere operativsystemet.

Lenke til kommentar
Hvorvidt du tar strøm til skjermen fra vegguttak eller fra uttaket på PSU har ingenting å si. Du bruker ikke av kapasiteten til PSU'et ved å benytte dette uttaket på PSU da dette bare er en videreføring av inn-strømmen.

 

Har du prøvd å legge inn de nyeste driverne til skjermkort, hovedkort osv.? Dette kan både være et software og et hardware problem. Hvilken temperatur ligger prosessoren på under/rett etter spilling?

Hvis ingenting hjelper ville jeg prøvd å reinstallere operativsystemet.

Jeg har prøvd nye drivere, men det hjelper ikke.

Maskinen ligger på ca. 32 - 33 grader.

Jeg har en pirat XP, så jeg har ikke CD'en med XP'en på (lånte den av en fyr.)

Lenke til kommentar
Flashe BIOS er omtrent siste utvei, sånt man helst ikke gjør dersom man ikke må.

 

Har du sjekka strømforsyninga di enda? Merke og watt, altså.

Jeg finner det ikke ut :( Det står ikke noe spessielt på kabelen heller.

går det ikke ann å skjekke dette på PC'en da?

Du må åpne kabinettet, og se på selve strømforsyninga. Ingen vei utenom hvis du skal finne ut av det.

Lenke til kommentar
Det er sikkert nevnt tidligere, men gidder ikke lese hele. Jeg hadde samme problem med min maskin nummer 2 i profilen. Spesielt i noen spill. Call of duty var mest utsatt. Problemet forsvant sa jeg disablet fastwriten på skjermkortet.

Det var på et 9600 pro kort.

Hjelper meg ingenting så lenge du ikke sier hvordan du eventulet

gjør dette.

Lenke til kommentar
Det er sikkert nevnt tidligere, men gidder ikke lese hele. Jeg hadde samme problem med min maskin nummer 2 i profilen. Spesielt i noen spill. Call of duty var mest utsatt. Problemet forsvant sa jeg disablet fastwriten på skjermkortet.

Det var på et 9600 pro kort.

Hjelper meg ingenting så lenge du ikke sier hvordan du eventulet

gjør dette.

Det kan gjøres i driver innstillingene til skjermkoret eller med rivatuner. Rivatuner er lettest. Last det ned og og diable fastwrite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...