Gå til innhold

Kan ikke kjøre spill på PC'en min - Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med PC'n min, dette har jeg tatt opp mange ganger på forumet

men har ikke fått noen konkrete svar.

Problemet med PC'n min er at når jeg skal kjøre spill som krever litt av maskinen,

så starter den og etter få sekunder blir skermen svart.

Når skjermen min er i ''på'' modus, lyser det et grønt lys ved siden av ''av - på'' knappen, når jeg spiller så går den i svart og da blinker dette lyset, akkurat som den gjør nå jeg slår av skjermen.

(vet ikke om dette hjelper noe for dere som info.)

En gang hvor jeg spilte litt CS, rakk jeg akkurat å gjøre ferdig en runde, før bildet ''frøys'' og lyden klikket.

Noen ganger skjer det det med at skjermen blir svart og noen ganger ''fryser'' bildet og lyden klikker, aner ikke hvorfor den noen ganger blir svart og noen ganger ''fryser''.

Noen som har noen god forklaring på at dette skjer?

Min Speca:

CPU: Pentium 4, 2.8 Ghz

RAM: 512 MB

Grafikk: ATI Radeon 9600 256 MB

Hovedkort: Abit V17

Skjerm: Hansol 920P

Til deres opplysning, så har jeg lastet ned nye drivere til både hovedkort og grafikkort.

Fint om dere kunne hjelpe meg litt med denne idiotiske PC'n

Dette er et rop om hjelp, takk på forhånd. :)

Endret av TheWiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skifting av RAM brikken i forskjellige porter hjalp ikke

Jeg har ikke overklakka PC'n

Jeg har hatt kabinettet åpent en stund og det hjelper ikke.

Har også prøvd med vifte, rett inn i kabintetet, virket ikke.

Har en ''hun'' og en ''han'' kabel, koblet til maskinen.

Hvordan finner jeg ut mer om dette?

Lenke til kommentar

test minnet ditt...kan være noe med det...hadde hvertfall problemer med det....hadde tre 256mb brikker....to pc3200 og ett litt gamlere pc2700....fikk problemer når jeg spillte HL2 og cs source....alt låste seg etter en liten stund...fjerna den gamle pc2700brikken og nå så fungerer alt fint...

Lenke til kommentar
Har en ''hun'' og en ''han'' kabel, koblet til maskinen.

Hvordan finner jeg ut mer om dette?

hmm.. når du sier dette, mener du at du har skjermens strømkabel koblet til strømforsyninga på pc'en?

Hadde en slik ordning på den gamle pc'en min. Dette er bare tull og funker ikke skikkelig. Hvis dette er tilfelle, bruk en vanlig strømkabel til skjermen din og stapp den i et vegguttak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Hadde det samme problemet selv. Det var ene minnebrikken som var defekt. Den var kun 65% defekt. Når noe stort ble startet boota maskinen på nytt.

Erfaring så bruker jeg noen kroner ekstra på RAM som tåler litt mer og har høyere kvalitetssikring

Lenke til kommentar

Kun i spill det skjer? Hadde lignende problem med Radeon 9800 Pro. Spillet frøs, skjermen ble svart. Men etter en stund gikk maskinen tilbake til windows hvor jeg fikk "VPU Recover" feilmelding. Dette rettet seg etter ATI kom med et par generasjoner nye drivere. Så har du ikke oppdatert drivere for skjermkortet, er det noe av det første du bør gjøre.

Men jeg leste også en del plasser da jeg researcha problemet at lignende kan skje om du har for liten strømforsyning som andre her sier.

Lenke til kommentar

Hei,

Uff da! Her var 15 forskjellige teorier - baseret på veldig liten informasjon fra trådstarter. :thumbdown:

Til trådstarter:

For at ku hjelpe skikkeligt - trenger vi noget mer informasjon om hardwaren.

1. Hvilken model P4 2,8Ghz er det du har? Hvilken FSB hastighet skal CPU'en kjøre med?

2. Hvilket minne (RAM) har du? Hvilken hastighet skal det køre med? Er det en 1x512MB brikke eller er det 2x256MB brikker du har?

3. Hvilken strømforsyning har du? Hvor mange watt leverer den?

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...