B_A_R_T Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Oppgraderte nylig en PC med athlon950 og 256 minne med en ekstra 512 brikke slik at den kunne nyttes til videoredigering, Maskinen greie å kjøre rendring i mellom 5-20 minutter. Noen ganger fryser den helt mens den andre ganger robooter med tilhørende discscanning. Får beskjed om at disken inneholder 32 kb i skadede sektorer. Har prøvd på 2 forskjellig disker også. Hvis jeg følger med kan jeg se en blå skjerm noen ganger når den krasjer men får ikke tak i hva som står der. Er oppe i kanskje 0,2 sekunder. Hva bør jeg gjøre for å feilsøke dette problemet. Prøver med memtest for øyeblikket! Trenger råd. Hovedkort, disk, ? NB: Maskinen er stabil under vanlig kjøring med kontorapplikasjoner. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Med 'disker' mener du harddisker? Det går i allefall dårlig å bruke en hdd med skada sektorer - har du mistanke om at rapporten er feil? Evt. fjern haken for automatisk restart i system egenskaper. Det er en gammel maskin som trenger oppdatering av Bios (?) + noen driver oppdateringer. Etter memtest kan du jo kjøre diagnose på hdd (last ned fra produsent), og se om den klarer å isolere clustre i skada sektor. Da vil du mest sannsynlig miste data og må formatere. Underveis i formateringen vil du trolig få rapport om den ble vellykket og kan fortsette å bruke hdd. Lenke til kommentar
Coederror Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Sett i xp-cd, åpne gjennopprettingkonsoll og skriv 'chkdsk /r.' Prøv med' fixboot' også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå