mbst Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Integrert grafikk og lyd på hovedkort senker ytelsen til PCer. Hvis man disabler disse funksjonene i BIOSen - vil man fortsatt oppleve lavere ytelse enn om hovedkortet ikke hadde disse i det hele tatt? Det er snakk om I845G-baserte MSI eller Abit-kort. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Tilleggsspørsmål: Hva med ytelsen til integrerte nettverkskort? Er et ok PCI-kort heller å anbefale? Tenker da på -Nettverksytelse -Systemets ytelse som følge av at nettverkskortet er enablet På forhånd takk! :smile: Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 nei du vil ikke få dårligere ytelse.. Testa for litt siden et Microstar hk med Nvidia chipsett. Med skjermkortet avslått og g2ULTRA viste det seg at dette hovedkortet hadde svært gode scores i forhold til andre tester jeg har kjørt på hovedkort uten ekstrafinesser... Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 jeg testet også nettverkskortet på hovedkortet jeg hadde inne.. Fungerte utmerket.. Jeg vil si at integrerte lydkort, skjermkort, nettverkskort osv er et pluss, dersom man vil betale for det. HAr man ok skjermkort og lydkort fra før er det ikke noen vits, men skulle du oppgradere eller selge skjermkort eller lydkort, så har man ett i reserve.. :smile: Jeg tror ikke at du vil merke forskjell på om du har cnet, unex eller integrert nettverkskort... Det går for det samme egentlig.. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 18:09, mbst skrev:Integrert grafikk og lyd på hovedkort senker ytelsen til PCer. Hvis man disabler disse funksjonene i BIOSen - vil man fortsatt oppleve lavere ytelse enn om hovedkortet ikke hadde disse i det hele tatt?Det er snakk om I845G-baserte MSI eller Abit-kort. Nei, det stemmer ikke. Men du vil selvsagt få bedre ytelse med et bedre grafikkort enn det som er intergrert. Disabler du er disse funksjonene, vil de ikke innvirke på systemet. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Ok! :smile: Har forresten lest om folk som ikke har klart å disable skjermkortet på Abit BG7. Noen som vet mer om dette? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Vel jeg følger en gylden regel: trenger du ikke det som er integrert så ikke kjøp et kort som har det. En annen ting som er verdt å merke seg, masse integrert "dill" kan forringe overklokkingspotensiale i et hovedkort. Et godt eksempel er ASUS A7N266-E og -C. De er begge basert på nForce brikkesett. -E er basert på 420D som har innebygd grafikkort. Mens -C er basert på 415D som ikke har innebygd grafikkort. Bortsettfra det så er de identiske. -E har i de fleste tester som jeg har lest ikke klart mer enn ~140Mhz FSB. Mens -C takler vesentlig mer, i de fleste tilfeller ~160. Mitt eget -C hovedkort tusler og går på 161Mhz FSB 110% stabilt. Jeg har ikke prøvd de nyeste P4 hovedkortene, men jeg hadde definitivt gått for et i845E hovedkort istedenfor et i845G hovedkort så fremt jeg ikke har planer om å benytte meg av det innebygde grafikkortet i i845G. For ellers er jo de 2 brikkesettene identiske. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 10:55, Ash skrev:Vel jeg følger en gylden regel: trenger du ikke det som er integrert så ikke kjøp et kort som har det.En annen ting som er verdt å merke seg, masse integrert "dill" kan forringe overklokkingspotensiale i et hovedkort.Et godt eksempel er ASUS A7N266-E og -C. De er begge basert på nForce brikkesett. -E er basert på 420D som har innebygd grafikkort. Mens -C er basert på 415D som ikke har innebygd grafikkort. Bortsettfra det så er de identiske.-E har i de fleste tester som jeg har lest ikke klart mer enn ~140Mhz FSB. Mens -C takler vesentlig mer, i de fleste tilfeller ~160. Mitt eget -C hovedkort tusler og går på 161Mhz FSB 110% stabilt.Jeg har ikke prøvd de nyeste P4 hovedkortene, men jeg hadde definitivt gått for et i845E hovedkort istedenfor et i845G hovedkort så fremt jeg ikke har planer om å benytte meg av det innebygde grafikkortet i i845G. For ellers er jo de 2 brikkesettene identiske. Helt enig, hater integrerte komponenter. Men nå har det seg slik at det bare er I845G av Intel-brikkesettene som kan kjøre DDR333. Og har ikke funnet noen med I845G uten en hel haug med integrerte komponenter. :-/ Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 11:12, mbst skrev:Helt enig, hater integrerte komponenter.Men nå har det seg slik at det bare er I845G av Intel-brikkesettene som kan kjøre DDR333.Og har ikke funnet noen med I845G uten en hel haug med integrerte komponenter.:-/ Aaah svarte. Var sikker som i graven på at den eneste forskjellen var at i845G hadde innebygd grafikk og i845E var uten jeg. Usj. Nei, da hadde jeg heller ventet til det kommer en DDR333 versjon uten innebygd grafikk. hehe. Det finnes visse grenser man ikke krysser. Og for meg er innebygd grafikkort en av de grensene. Det funker fint som rakkern i en jobb-pc osv. Men til en pc som jeg VEIT at jeg skal sette i et råere grafikkort i allikevel så styrer jeg unna. Hva med SiS sine P4 hovedkort da?? Det eneste som suger med de er at de ikke har separat klokkegenerator til PCI/AGP slik som i845x hovedkortene til ASUS har. ASUS P4S533 støtter jo DDR333 og vel så det. Uten innebygd grafikkort. :razz: Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 hmm p4s533 har integrert lydkort (6 kanalers cmedia, et helt ok lydkort) og ett 100mbit nettverkskort og begge to funker helt ok, hvis man bare sitter med headset samme hva, så trenger man ikke bedre lydkort og nettverkskortet er også helt ok. har bare overklokka til 143 mhz fsb (men det var jo en 100 mhz fsb cpu :smile: ) Lenke til kommentar
mbst Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Integrert lyd er jo også usj da. Senker ytelsen til systemet. Men det kan jo selvsagt også sies om alle add-in kort som PCI-lydkort også. De krever jo en viss andel fra prosessoren. Én ting som er greit er integrert nettverkskort og RAID. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 15:18, Ash skrev:Hva med SiS sine P4 hovedkort da?? Det eneste som suger med de er at de ikke har separat klokkegenerator til PCI/AGP slik som i845x hovedkortene til ASUS har. ASUS P4S533 støtter jo DDR333 og vel så det. Uten innebygd grafikkort. :razz: Gjerne et Asus-kort, men det ser ikke ut til at webshopene vil få dem inn igjen i den nærmeste fremtid for å si det slik.. :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå