Sinnapels Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Lønner det seg å frese ned cpu blokka litt? Eller byr det på problemer?? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 ville heller pust den med 400 papier ¨deretter med 1200 så polert den med noe metal polerings stoff da hadde det gitt bra resultater.. vis du kun ønsker mer skinn å at man kan speile seg i den så holder det emd polering Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Nei, tenkte sånn at vannet kommer "nærmere" cpuen jeg... Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 det vil jeg ikke gjort tror jeg...... du har INGEN som helst garanti på blokka igjen da vertfall tror ikke det vil gi noe god resulteater. blokka kan ta imot mer varme vis det er mer godts i den.... Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 ville heller pust den med 400 papier ¨deretter med 1200 så polert den med noe metal polerings stoff da hadde det gitt bra resultater.. vis du kun ønsker mer skinn å at man kan speile seg i den så holder det emd polering Det poleringsstoffet, er det eit slags slipestoff eller kan det sammenlignes med bonevoks til bil? Altså at det legg seg i ripene slik at overflata tilsynelatende blir blankere? I så fall kan det gi ein negativ effekt i forhold til å bruke kjølepasta. Kjølepastaen har garantert bedre varmeoverføringsegenskaper enn poleringsstoffet. Til trådstarter: Blokka er sikkert ganske tynn frå før av så fresing er antageligvis lite hensiktsmessig. Vanligvis er poenget med sliping av blokker og varmespreder å fjerne riper samt, gjere overflatene plane. Om f eks både blokk og varmespreder er konkave blir det dårlig kontakt over pcu-kjernen. Dermed dårlig varmeoverføring. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Ok. Takk for inspillene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå