Gå til innhold

Returservice - hva kan man forvente seg?

Anbefalte innlegg

Har sendt nedover et skjermkort til PCutstyr.no grunnet feil på kortet. Sendte pakken på mandagen, og pakken var nede på postkontoret hos PCutstyr tidlig torsdag morgen!

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

07.02.05 15.48 Innlevert postkontor 7082 KATTEM

08.02.05 17.06 Innlevert postterminal 7007 TRONDHEIM

09.02.05 11.06 Registrert omlastingsterminal 1714 SARPSBORG

10.02.05 07.56 Ankommet postkontor 1617 FREDRIKSTAD KIWI LISLEBY

Etter å ha fulgt med på om de henter pakken eller ikke, så ble jeg forbauset over at pakken min har ligget nede på postkontoret der i over 48 timer, uten at noe har skjedd. Har sendt mail til de, uten å få svar.

Postkontoret ligger forøvrig 900 meter fra der PCutstyr.no har sin registerte adresse, føler personlig at dette skaper irritasjon da behandlingstiden blir noe langt over forventet.

Kart over avstand

Hva kan man egentlig forvente seg av behandlingstid(?), da dette er første gang jeg må returnere hardware som er kjøpt over nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan også godt hende at utlevering ikke er registrert.

Har en pakke som jeg vet er utlevert av posten for 1 mnd siden , men ifølge pakkesporingen ligger den fortsatt på postkontoret.

Ser at den ankom postkontoret på torsdag morgen, hvis posten har gjort sitt da så har butikken mottat pakkelappen på fredag.

Ikke alltid butikken har tid til å springe på posten samme dag som lappene kommer, da måtte de jo ha gått dit hver dag antakeligvis.

Det blir nok ordnet så fort de kan.

Mvh

Darkwing

Lenke til kommentar

Jeg venter på en skjerm fra Netshop. Den var registrert inn på postkontoret(også Kiwi-butikk) onsdag klokka 08:19. Fredag klokka 12:30 hadde jeg fortsatt ikke mottatt melding om dette( har ikke sjekket etter dette). Du må ikke se deg blind på Postens pakkespor.

Frode

Lenke til kommentar
Dette er kanskje litt tidlig for å begynne å klage, er det ikke? Det er bare lørdag i dag.

Dette er langt fra klaging, men et spørsmål om hva som er normalt i retursaker.

Har jobbet som ekspeditør i posten selv, og hentemeldinger skrives ut av postsentralen, ikke hvert enkelt postkontor. Da pakken ankom postkontoret så tidlig torsdag, så er det opp i mot 100% sikkert at PCutstyr mottok hentemelding i postkassa si samme dag.

Langt i fra noe "klagetråd" !!

Lenke til kommentar
Jeg har også opplevd at pakker kommer til posten dagen før hentelappen kommer i postkassen min. Dette har skjedd opptil flere ganger og jeg har funnet ut at pakken er kommet til mitt lokale kontor via internett.

Jeg har faktisk opplevd at en vare annkom mitt postkontor 2 dager før hentelapp kom....

Dette kan ha vert et spesielt tilfelle av underbemanning på postkontoret eller faktisk Bare en glipp.. :hmm:

Lenke til kommentar

Disse firmaene går vel ikke på posten og henter en og en pakke. Antar de får det brakt på døren når posten henter det som skal sendes.

Det fremgår ikke klart om du har valgt retur eller reklamasjon. Du kan vel ikke bare returnere noe som det er feil på :no:

Hvis det er reklamasjon så har de vel en uke på seg for å fikse det. Hvis det er retur kan det ta betydlig lengre tid. (tror jeg)

Lenke til kommentar
Men det viktigste av alt:  På Posten kan alt skje og da mener jeg ALT.

Dette kommer av egen erfaring med Posten.

Forøvrig kan man jo lese nyhetene på tekst-tv når det gjelder hva folk mener om Posten.

Mvh

Darkwing

Ja, enig her... Når posten hadde de gamle hentelappene så fikk jeg duplikat meldinga, og ikke den første, selv om pakka var henta... Så jeg sjekker alltid posten.no.

Men etter at posten har begynt med de nye hentelappene (kanskje baer firmaer som har fått nye?) så har jeg fått hentelappene i tide!

Og det med registrering av utleveringen... Det tar litt tid før det blir registrert. Jeg har opplevd at det kan ta opp til en uke etter at jeg har henta pakkene mine :)

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...