contralacorriente Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Hei! Jeg lurte på om noen kunne gi meg noen råd!!! Jeg har et Nikon Coolpix 3700 kamera (hvis jeg husker riktig), og hadde vært veldig fornøyd med det hvis det ikke hadde vært for at man nesten alltid har øynene lukket pga blitzen... Det er utrolig irriterende siden jeg for det meste bruker kameraet til å ta bilder av folk inne på f.eks. fester... Derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe et nytt, men problemet er at jeg ikke aner hvilke kameraer som ikke gjør at man lukket øynene... Er det noen som vet litt om dette? Eller i det hele tatt et bra kamera i prisklassen 2000-3000? Tusen hjertelig takk hvis noen kunne hjelpe meg! Endret 12. februar 2005 av contralacorriente Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Slik jeg forstår det har du skrudd på anti-røde-øyne funksjonen, for den sender ut noen lysglimt fra blitzen før bildet tas for at øyet skal tilpasse seg blitzlyset før bildet. Skru av røde-øyne-funksjonen på 3700'n din (som for øvrig er et glimrende kamera) Dessuten har alle kamera med anti-røde-øyne-funksjon samme metode, med å sende ut disse lysglimtene (som kan virke drepende i mørke rom) før bildet tas Lenke til kommentar
contralacorriente Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 har prøvd det flere ganger, men det hjelper ikke. det virker som om det er selve blitzen... Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 For mellem 2-3000,- får du ikke et kamera der er så meget bedre end Coolpix 3700, så enten ville jeg gøre som OML foreslår eller også investere i et dyrere kamera, der kan benytte ekstern blitz eller i det mindste har pop-up blitz, da dette vil tage bedre indebilleder. Lenke til kommentar
contralacorriente Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Takk for råd... Slik jeg forstår så har ingen egentlig det samme problemet som (utifra tester osv), kanskje det er noe galt med akkurat mitt kamera? En venn av meg som studerer fotografi prøvde kameraet og han sa det absolutt ikke var normalt at alle lukket øynene (men han visste ikke noe om det kameraet). Kameraet trenger nødvendigvis ikke være så mye bedre, for som sagt er jeg eller fornøyd med kameraet, men bare at det kan ta brukbare bilder av folk inne. Nå er jeg så lei at jeg nesten går tilbake til mitt gamle aps-kamera!! Forresten, hvordan er Casio Digital EXILIM EX-Z50? Endret 13. februar 2005 av contralacorriente Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Røde øyne oppstår lettest når blits og linse er veldig nærme hverandre! Lenke til kommentar
mercebenz Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei Dere. Jeg er ny på dette forum, men har lest mye og skjønner at det er mange personer med meget høy kompetanse på området. Jeg skal kjøpe med et digitalt kamera, noe jeg ikke har hatt tidligere. Jeg har sett på Canon Ixus 430, Canon Ixus 500 og Canon Ixus 40. Hvilket av dem bør jeg velge, og hvorfor? Hva er forskjellen? (Prisen spiller ingen rolle, men jeg liker godt designet på Canon Ixus). Noen har også nevnt at det kommer et Canon Ixus 50??? På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 mercebenz, siden du er ny på forummet så vil jeg alvorligt råde dig til ikke at stjæle en andens tråd! Start din egen, nye og så kan alle brugere se nøjagtigt hvad det er du vil have hjælp til Lenke til kommentar
mercebenz Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Tusen takk Carlos :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå