xt9800 e bæst Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Har et irrterende problem, hovedkortet mitt "Abit AN7" greier ikke å finne hvilken CPU det er? Så hver gang jeg slår på dataen, må jeg inn i bios å ordne cpu frequenzy... det har vært slik helt siden jeg fikk hovedkortet I windows står det Amd Athlon 2,2 ghz ikke Amd Athlon 3200+ slik det burde. hva kan jeg gjøre, har nettop oppdatert bios uten at det hjalp... det er slik på alle prossessorene jeg har prøvd CPU`en er en Amd Athlon 3200+ Endret 12. februar 2005 av xt9800 e bæst Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kanskje CMOS-batteriet ikke sitter orntlig i, er tomt, eller bare defekt? Har du problemer med at alle instillinger i BIOS forsvinner, eller er det bare CPU? Lenke til kommentar
the-wizard Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 har du sjekket at hovedkortet ditt faktisk støtter den cpu'en du har? på mange hovedkort vil en feil/for ny cpu fungere, men de vil gjerne ikke komme med riktig navn. btw, så er en athlon 3200+ 2,2ghz, så det er riktig det som står i windows Lenke til kommentar
xt9800 e bæst Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Det er bare Cpu som forsvinner.... CPU volten forsvant også helt til jeg fikse bios... har mange kompiser som har samme HK å det er helt fint hos dem Lenke til kommentar
the-wizard Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 har du sjekket at du har samme revisjon av hovedkortet som de har, en hovedkort modell kan gjerne ha 2-3-4 forskjellige revisjoner. eks: 1.00, 1.01, 2.00 o.l dette står på hovedkortet og kan sjekkes på hovedkort produsenten sine sider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå