ottbor Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hei, noen som har handlet hos www.mobilbutikken.com? De selger nokia 3220 uten abnm til 999,- men en må betale forskudd, det liker jeg vanligvis ikke. Noen tips? Mvh Otto Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Næringskode®: 52619 Postordrehandel med annet spesialisert vareutvalg Sektorkode: 790 Personlig næringsdrivende Også registrert i: Foretaksregisteret feilstavelser, feil telefon nummer (ikke regisrert noe sted) og Holmestrand ble plutselig Holmestand sitat fra leveringsvilkår: Finnes to betaling metoder Forskudd -Når du betaler forskudd så Betaler vi porto Forskudd : Du betaler inn på vår konto .Vi registrer betalingen og varen sendes ut til deg. Alle varer sendes ut med Posten Godt pakket og testet . ikke noe suspekt her nei Endret 12. februar 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Virka utrolig mistenksomt at de bare tar imot forskudd ja, og særlig når de later som om forskudd og forskudd er to forskjellige måter å betale noe på. Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Ikke bare jeg som synes dette var litt merkelig billig ja Skal en drive butikk må en kunne sende i oppkrav, synes jeg. Otto Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 prisene var ikke så bra, var vel heller alt annet som gjorde siden suspekt Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 De skal visst ha en butikk og da: NÅ OGSÅ BUTIKK I HOLMESTAND! LANGGATA 21 ,åpent fra 09.00 - 17.30 og 9.00 - 15.00 Så da er det en mulighet for at de kan være seriøse, men jeg skal ikke uttale meg om ting jeg ikke vet noe særlig om.. Mulig at den mobilen som var mistenkelig billig var et åpningstilbud eller noe... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 er et enkeltmanns foretak. trenger ikke butikker å være meldt inn i mva. registeret om de skal selge ting? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Når det gjelder Nokiaen, så er jeg så og si 100% sikker på at dette er en opplåst kontanttelefon! Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Er bare nysgjerrig, hvorfor er du sikker på det? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ser ikke noe problem i med forskuddsbetaling, forutsatt at firmaet driver seriøst. Da er varen betalt når de sender den. Man betaler jo vanligvis for en vare i det man får den levert ut i vanlig butikk, enten det er Telebutikken, Rema, Dressmann eller you name it. Er du ikke fornøyd, kan du benytte deg av angrefrist, så lenge du har handlet på internett. Oppkrav koster mer, og det tar lenger tid før butikken har pengene på konto. Når jeg selger mobiler på QXL, forlanger jeg forskuddbetaling. Det er ikke noe problem å få solgt. Sender samme dag eller senest dagen etter pengene er på konto. Brukte en del oppkrav tidligere, men det ble dyrere, samt at jeg måtte vente opptil ei uke før pengene var inne på konto. Etter at kjøper hadde hentet telefonen. Jeg har solgt mange telefoner som har vært forskuddsbetalt, etter at jeg kutta ut oppkrav. Lenke til kommentar
Jonny69 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Fant mer inf . under oss BESØKSADRESSE TIL MOBILBUTIKEN LANGATA21 3080 HOLMESTAND TELEFON BUTIKKEN 33051960 FAX 33051779 RETUR ADRESSE AV VARER BARLINVEIEN 9A 3080 HOLMESTAND ANDRE VIKTIG OPPLYSNINGER ORG. NR 983953263 MVA Bestilte 15.02.05 og fikk pakken 19.02.05 minus var at den var låst til telenor i 12 mnd pluss var at jeg fikk med 100ke i ringe tid + i mnd gratis wap og mms Endret 22. februar 2005 av Jonny69 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Fant mer inf . under oss BESØKSADRESSE TIL MOBILBUTIKEN LANGATA21 3080 HOLMESTAND TELEFON BUTIKKEN 33051960 FAX 33051779 RETUR ADRESSE AV VARER BARLINVEIEN 9A 3080 HOLMESTAND ANDRE VIKTIG OPPLYSNINGER ORG. NR 983953263 MVA Bestilte 15.02.05 og fikk pakken 26.02.05 minus var at den var låst til telenor i 12 mnd pluss var at jeg fikk med 100ke i ringe tid + i mnd gratis wap og mms 11 dager postgang? jada Lenke til kommentar
Jonny69 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 sorry, var sist lørdag Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Er bare nysgjerrig, hvorfor er du sikker på det? Fordi en slik telefon ulåst rett og slett ikke fåes så billig. Mens en kontanttelefon får man akkurat så billig. Og jeg hadde jo rett ifølge en kjøper her Lenke til kommentar
Jonny69 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Sant det.Men med 39kr så var den oppen for alt! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Vel tingen er jo det at det opplyses niks og nada på den siden der at telefonen er en operatørlåst telefon med telenor kontantkort. Og da er det å sende en slik låst telefon ulovlig ifølge forbrukerkjøpsloven, og markedsføringsloven. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Skal ikke påstå at de driver med svindel, men makan til useriøse greier skal en lete lenge etter. Nettsiden er skrevet i et språk som er på nivå med en 5. klassing.Så mange skrivefeil, og så generelt dårlig språk er det lenge siden jeg har sett... Er også rimelig fasinerende at de oppgir på nettsiden at de er registrert i MVA registeret, mens de egentlig ikke er det. Dersom de har omsatt for over 50.000 er de pliktig til å registrere seg der. Mitt tips er at de ikke vet hva "MVA" betyr, og har sett at det er vanlig å putte det bak org.nr, og derfor har de også lagt MVA til bak sitt org.nr. Men en ting imponerte: De er registrerti Foretaksregisteret, dermed har de lov å importere varer fra utlandet! (registreringen koster for øvrig 2500,-) Btw, ser kanskje seriøst ut siden de har investert i en "webshop", men den webshoppen er ikke noe mer seriøs enn at de trykket på en knapp og så var den satt opp. Er jo alltid en hit å bruke slike ferdigshopper med tanke på sikkerhet og slikt... Endret 22. februar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå