Gå til innhold

Masse feil på nytt demo-brukt 6800. Klokket?


El Matador

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Kjøpte et demo-brukt 6800 kort på Psdata. til min Forskrekelse funket det ikke skikkelig. Det er masse grønne og Rosa streker på skjermen. Når jeg scroller nedover/oppover går det støtvis. Kan Psdata åpnet Pipelines på det? Jeg har prøvd å installere drivere og fjernet gamle drivere med Driver claner. Men ingenting funker!" hva skal jeg gjør?

Hmm... visste ikke at PS-Data fører XFX.. hverken som nytt eller demo?

Du roter ikke med hvor du har kjøpt det nå?

Og du bør vel heller kontakte webshopen du kjøpte fra først som sist?

Det er ikke mye forumdeltakere kan gjøre i dette tilfellet enn å konkludere med at du har gjort ett uheldig kjøp..

I det siste hvor det er blitt så populært å "modde" 6800-kort er det ett sjansespill å kjøpe "demobrukt" (les:herpet).. Enkelte forumdeltakere "skryter" åpenlyst av å kjøpe opptil 3 stk av ett gitt kort.. for å benytte angrerett på de kort som ikke lar seg modde..

Så moralen er... Ikke kjøp demokort...

Har brent meg på det selv i det siste... 2 av 3 ankommer i den stand du beskriver.. og selv om man får refundert prisen.. må du jo ut med returporto...

Kjøp heller nytt... det er ikke mye du spare egentlig på å kjøpe "demo" (herpet).. :)

Lenke til kommentar
TL1000S

 

 

Høres veldig kjent ut! Har selv også lest endel poster ulike steder før jeg kjøpte mitt kort om folk som gjorde dette! Holdt meg derfor bevist unna Demo kort.

 

Softmodding er ikke "farlig" for kortet( Såvidt jeg forstår iallefall etter endel lesing). Det er overklokking som er det!

 

Ciao

softmodding KAN føre til både overflow av gpu og minne.. så jo, det er ikke ufarlig.

Lenke til kommentar

Utifra spørsmålene dine så virker det som om du ikkje har så veldig mye peiling. Så det å forsøke å fikse kortet har ikkje noe for seg, du får det neppe til.

 

Du har uansett kjøpt et kort som ikkje fungerer som det skal. Selv om det er "demobrukt", uansett kva det måtte bety, så er det samme garanti på det som vanlige kort, så eg forslår at du sender det tilbake og får pengene igjen. Ikkje noe å kødde med rett og slett.

 

Eller er det noe du ikkje forteller oss? Er det du som har prøvd å modde kortet og ødelagt det? Siden det virker som om du rett og slett ikkje har tenkt tanken å prøve å få pengene igjen. Det er nå det første eg hadde tenkt på om eg fikk ett defekt kort ;)

 

Moralen er uansett å holde seg unna demobrukte varer :ermm:

Lenke til kommentar
TL1000S

 

 

Høres veldig kjent ut! Har selv også lest endel poster ulike steder før jeg kjøpte mitt kort om folk som gjorde dette! Holdt meg derfor bevist unna Demo kort.

 

Softmodding er ikke "farlig" for kortet( Såvidt jeg forstår iallefall etter endel lesing). Det er overklokking som er det!

 

Ciao

softmodding KAN føre til både overflow av gpu og minne.. så jo, det er ikke ufarlig.

Alt KAN være farlig men softmodding vil jeg påstå er relativt ufarlig. Du har jo blodklokket og voltmoddet kortet ditt Vizla så om det ryker vil jeg heller legge skylden der.

 

Til trådstarter:

 

Pipelines åpnes og lukkes i software (rivatuner) som andre har sagt her så de er nok lukket for lenge siden. Syns heller ikke feilene du nevner virker som ødelagte pipes men heller som manglende driver (hakkete scrolling) og kanskje varme eller et defekt kort.

 

Jeg har selv dårlige erfaringer med demobrukt kort fra psdata og lurer litt på hvilke rutiner de har for å sjekke om kortene faktisk er ok.

Lenke til kommentar
Eller er det noe du ikkje forteller oss? Er det du som har prøvd å modde kortet og ødelagt det? Siden det virker som om du rett og slett ikkje har tenkt tanken å prøve å få pengene igjen. Det er nå det første eg hadde tenkt på om eg fikk ett defekt kort ;)

Hehe, nei det er nok ikke det. Jeg viste faktisk ikke hvilket program men bruker engang ;) Men blir jeg nøtt å betale frakten tilbake eller sender Psdata et nytt og de betaler frakten?

Lenke til kommentar
Kjøpte et demo-brukt 6800 kort på Psdata. til min Forskrekelse funket det ikke skikkelig. Det er masse grønne og Rosa streker på skjermen. Når jeg scroller nedover/oppover går det støtvis. Kan Psdata åpnet Pipelines på det? Jeg har prøvd å installere drivere og fjernet gamle drivere med Driver claner. Men ingenting funker!" hva skal jeg gjør?

Hmm... visste ikke at PS-Data fører XFX.. hverken som nytt eller demo?

Du roter ikke med hvor du har kjøpt det nå?

Og du bør vel heller kontakte webshopen du kjøpte fra først som sist?

Det er ikke mye forumdeltakere kan gjøre i dette tilfellet enn å konkludere med at du har gjort ett uheldig kjøp..

I det siste hvor det er blitt så populært å "modde" 6800-kort er det ett sjansespill å kjøpe "demobrukt" (les:herpet).. Enkelte forumdeltakere "skryter" åpenlyst av å kjøpe opptil 3 stk av ett gitt kort.. for å benytte angrerett på de kort som ikke lar seg modde..

Så moralen er... Ikke kjøp demokort...

Har brent meg på det selv i det siste... 2 av 3 ankommer i den stand du beskriver.. og selv om man får refundert prisen.. må du jo ut med returporto...

Kjøp heller nytt... det er ikke mye du spare egentlig på å kjøpe "demo" (herpet).. :)

Hehe, Jeg hadde Tenkt meg XFX, men det ble ikke det alikevell.... derfor står det XFX i signaturen, Men det er fixet nå! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...